Sänk din skatt - test

Skattetestet - sänk din egen skatt

Aj då. Tyvärr verkar du inte tro att det går att sänka skatterna i Sverige.
Vi vet att det går att sänka skatterna, och det skulle säkert vara intressant för dig att läsa mer om Skattebetalarna och våra åsikter.

Vill du ändå ge det hela en chans till, klicka här för att backa ett steg och prova att sänka skatterna på nytt.
:tomten

Micke O skrev:
2433253 Tydligen ska man straffas extra om man jobbar hårt och tjänar mera - det ska alltså inte löna sig. Man kanske skulle börja bidragsfuska istället, det verkar ju vara det dom vill...

Om inte såna som du bidragsfuskade skulle man kunna sänka skatten så man slapp jobba hårdare och tjäna mer, vilket man ju ändå inte gör, för alla som har ett riktigt arbete och har jobbat över vet ju att det blir MINDRE pengar i börsen om man jobbar mera, eller hur?

Jag har jobbat en jävla massa övertid, och tjänat en jävla massa extra pengar, som jag givetvis har betalat samma skatt på som på min ordinarie lön.

Sluta gnälla nu för fan, säg som det är, ni är för lata för att jobba över och motiverar er motvilja mot övertid med "man får ju ändå skatta bort alltihopa"

Micke O skrev:
2433253 Problemet är att skatteökningar kan slå hårt även mot låginkomsttagare. Drar mitt favoritexempel med biltullar igen, de som körde och betalade mest var inte helt oväntat män som var höginkomsttagare. Man kan ju dessutom förmoda att dessa knappast körde små bränslesnåla bilar (läs: mindre miljöfarliga). De som blev lidande var t ex låginkomsttagande ensamstående föräldrar som behöver bilen för att kunna hinna hämta och lämna barn t ex. Dessutom gick inte den busslinje jag åkte med fortare under försöket, det gick fortare mellan hållplatserna men eftersom mera folk skulle av och på så jämnade det ut sig :näsblod

Vad sossarna verkar vara ute efter är att sätta sina väljare i beroendeställning i form av bidrag. Tydligen ska man straffas extra om man jobbar hårt och tjänar mera - det ska alltså inte löna sig. Man kanske skulle börja bidragsfuska istället, det verkar ju vara det dom vill...

Dåligt exempel!
Lågavlönade har ofta inte bil, inte heller bor de i stan, ej heller skjutsar de sina barn genom billtullar,
Det har alltid gått fortare till fots än med buss i stan.
Det är inte heller tänkt som något straff utan mer tänkt som att de starka med hög lön, hjälper de svaga med låg lön...

GuW skrev:
2433667 Om inte såna som du bidragsfuskade skulle man kunna sänka skatten så man slapp jobba hårdare och tjäna mer, vilket man ju ändå inte gör, för alla som har ett riktigt arbete och har jobbat över vet ju att det blir MINDRE pengar i börsen om man jobbar mera, eller hur?

Jag har jobbat en jävla massa övertid, och tjänat en jävla massa extra pengar, som jag givetvis har betalat samma skatt på som på min ordinarie lön.

Sluta gnälla nu för fan, säg som det är, ni är för lata för att jobba över och motiverar er motvilja mot övertid med "man får ju ändå skatta bort alltihopa"

Till att börja med så bidragsfuskar jag inte. Tack. Jag raljerade. Mig veterligt får jag inga bidrag alls. Tandvården t ex verkar det ju vara självkostnadspris på ändå.

Jag antar att du då också lagt märke till att skatten ÖKAR ju mer du tjänar. Inte bara det att man automatiskt betalar mera.

Lyckligtvis behöver jag nästan aldrig jobba över men behövs det så gör jag ju det. Men inte för att jag tänker "jippie, jag får betala mera i skatt".

Falafelbabianen skrev:
2433850 Dåligt exempel!
Lågavlönade har ofta inte bil, inte heller bor de i stan, ej heller skjutsar de sina barn genom billtullar,
Det har alltid gått fortare till fots än med buss i stan.
Det är inte heller tänkt som något straff utan mer tänkt som att de starka med hög lön, hjälper de svaga med låg lön...

Ok, dom kanske inte utgör majoriteten men dom existerar.

Jaså? Det tar mig en timme att gå den sträcka som bussen tar ca 25 minuter, och då genar jag.

Det har alltså inget med miljön att göra som vissa partier ger sken av utan man vill bara ha en ursäkt för att plocka av oss mera pengar. Går dom pengarna tillbaka till att förbättra trafiksituationen? Inte mycket av det iaf.

Last edited:
Här i Danmark är det 40% inkomstskatt, wohoo! För att inte tala om dom där 180% påslag det är för en bil också.

Martin skrev:
2434354 Här i Danmark är det 40% inkomstskatt, wohoo! För att inte tala om dom där 180% påslag det är för en bil också.

Tveklöst Görans fel. Deportera honom!!

Eller vänta nu...

Martin skrev:
2434391 Jag byter jämt mot Pia Kjærsgaard, deal?

Nja, vi vill allt ha en drogliberal höger/vänster extremist på köpet, fixar du det kommer fettot med nästa färja....
(vi vill inte överbelasta bron)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...