Sämsta hoj du kört!

Kom ju på att jag kört en HD Breakout 2015 också. Den var förstås sämre än Guldvingen men den hade ju inte sidovagn; detta djävulens påfund.
Sidovagn gör ju fordonet trehjuligt, därmed är det inte en MC, utan en styggelse.

Trehjuliga fordon är den sämsta kompromissen någonsin. Om någon inte vet, låna en lådcykel. Trodde mina organ skulle lämna kroppen genom sidan när jag svängde första gången.

En annan fin egenskap med trehjulingarna är att man aldrig missar ett potthål, eller något annat man inte vill köra på. 😊
 
Sidovagn gör ju fordonet trehjuligt, därmed är det inte en MC, utan en styggelse.

Trehjuliga fordon är den sämsta kompromissen någonsin. Om någon inte vet, låna en lådcykel. Trodde mina organ skulle lämna kroppen genom sidan när jag svängde första gången.

En annan fin egenskap med trehjulingarna är att man aldrig missar ett potthål, eller något annat man inte vill köra på. 😊
Kommer att tänka på för något år sedan när jag kör med bilen i regnet på E22 och börjar komma ifatt några lustiga bakljus. Det visar sig vara en gammal ful guldvinge med sidovagn och en liten lustig släpvagn. Det första jag tänkte "varför?" Är det så viktigt att känna vinden när han kör så är det väl bättre med en liten cabriolet
 
Polarens frugas Virago 535. Tror originaldäcken sitter kvar, bromsarna är ändå inte skarpa nog att låsa hjulen. Motor är slö, seg, orkeslös och vibrerar som en slagborr.
Sittpositionen är fantastisk, om man vill tappa all form av känsla för vad hojen har för sig, få ont i ryggen efter några km, och få ont i njurarna av varenda jävla gupp.
Inte ens låter den bra. Låter mer som en gammal kompressor med V-motor än en MC.

Fy fan vilket jävla bojsänke. Det är den enda hojen jag faktiskt var rädd i krökarna i 60 på, för jag hade ingen jävla aning om vad som hände, och den var extremt diffus i färdrikrning.

Tvåa på listan kommer tantens EN500. Mest för att jag fick köra hem åbäket i ösregn hela vägen, och jag hade ont i precis hela kroppen efter första milen eller två. Och det var 45 mil hem. Men den är bättre på precis allt än Viragon. Den är rätt lätt att köra, den hamnar där man siktar, och man får feedback när man kör, och bromsarna kan faktiskt låsa däcken! Och motorn är samma gamla radtvåa som bara tuffar och går. Visserligen fullkomligt könlös, men fortfarande bättre än Viragons jävla mongomotor.

Fantasilöst? Mjoh... Kanske... Men av alla lik jag kört är Viragon i särklass sämst. De flesta hojar har iaf något som man kan tycka om, som exempelvis W800, att den är ett sladdrigt spaghettistaket med en totalt menlös motor gör den ändå lite charmig och skoj.
 
De flesta hojar har iaf något som man kan tycka om, som exempelvis W800, att den är ett sladdrigt spaghettistaket med en totalt menlös motor gör den ändå lite charmig och skoj.
Jag har inte kört någon men tycker att det är ok att den finns. Har svårt för kamdrivningen och bromsskivan. En homage till Eddie Lawsons racehojs fula framskivor? Känner målgruppen till Eddie Lawson? Nä.

Citatet då? Jo, kul att du tyckte att den var lite charmig och skoj trots att den är sladdrig och har menlös motor.
 
Har bara haft MC i 13 år, byter sällan hoj och har varit väldigt nöjd med de jag haft så har inte så bra underlag att utse en sämsta-hoj från. Fast jag kan hålla med om kritiken mot MT-09. Hyrde en sådan av första generationen (tror det var en -14) i Spanien för en massa år sedan och det var ingen optimal hoj för bergsvägarna. Hopplöst svampig fjädring som gav dålig känsla för vad framhjulet höll på med och samtidigt en väldigt yxig och oförfinad gaskontroll som var mer som av/på, men samtidigt med fördröjning.
 
Kommer att tänka på för något år sedan när jag kör med bilen i regnet på E22 och börjar komma ifatt några lustiga bakljus. Det visar sig vara en gammal ful guldvinge med sidovagn och en liten lustig släpvagn. Det första jag tänkte "varför?" Är det så viktigt att känna vinden när han kör så är det väl bättre med en liten cabriolet
Efter att ha kört med sidovagn tänker jag alltid ”varför” när jag ser en…
 
Ha med hunden? Annars vet jag inte.
Låda bakpå
Ta bilen
I ryggsäcken

Det enda rationella jag tänker är att man vill ha med svärmor för att mörda henne i ett sk ”utökat självmord”…

Att köra med sidovagn borde klassas som självmordsförsök - plus mordförsök på alla andra trafikanter inom riskområdet (stort).
 
Låda bakpå
Ta bilen
I ryggsäcken

Det enda rationella jag tänker är att man vill ha med svärmor för att mörda henne i ett sk ”utökat självmord”…

Att köra med sidovagn borde klassas som självmordsförsök - plus mordförsök på alla andra trafikanter inom riskområdet (stort).
Vi har hunden i ett pet palace, för han är en liten sak, men har man en större krake får de ju inte plats i lådor. Men personligen hade jag hellre kört med släp till hunden än sidovagn. Även om det är en såndär fräsig sidovagn med länkage som tillåter lutning.
 
Vi har hunden i ett pet palace, för han är en liten sak, men har man en större krake får de ju inte plats i lådor. Men personligen hade jag hellre kört med släp till hunden än sidovagn. Även om det är en såndär fräsig sidovagn med länkage som tillåter lutning.
🐕‍🦺 Vi har en kvinna i gruppen som alltid tar med sin hund på turer i ryggan🙂
20240710_175542.jpg20240710_175033.jpg
 
Vi har hunden i ett pet palace, för han är en liten sak, men har man en större krake får de ju inte plats i lådor. Men personligen hade jag hellre kört med släp till hunden än sidovagn. Även om det är en såndär fräsig sidovagn med länkage som tillåter lutning.
Uppskattar hunden verkligen att sitta i ett släp bakom hoj och få både buller, avgaser och vägstänk uppslängt på vagnen? Tänker att man tappar lite kontakten med jycken också jämfört med att den sitter bredvid i sidovagn.

När jag hade hund (salig i åminnelse) så byggde jag en cykelkärra för transport men han avskydde den så använde den bara en gång med honom 😅
 
Uppskattar hunden verkligen att sitta i ett släp bakom hoj och få både buller, avgaser och vägstänk uppslängt på vagnen? Tänker att man tappar lite kontakten med jycken också jämfört med att den sitter bredvid i sidovagn.

När jag hade hund (salig i åminnelse) så byggde jag en cykelkärra för transport men han avskydde den så använde den bara en gång med honom 😅
Vår skrutt sitter som sagt i en pet Palace på bönpallen. Men det är ju bara att bygga släpet för att ta passagerare och köra med svemokrök. :hihi
 
Jag hävdar att den fyrhjuliga övningsmotorcykeln (”bilen” som några kallar den) är mer optimal än trehjulingen! 😊
Inte i halt väglag. Eller som salig Bosse Rindar sa, ja halare det är ju bättre är sidvagnsmotorcykeln, för den går att styra med gasen.
 
Inte i halt väglag. Eller som salig Bosse Rindar sa, ja halare det är ju bättre är sidvagnsmotorcykeln, för den går att styra med gasen.
Det gör man ju med bilar i halka med. Om de inte är felhjulsdrivna. :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top