björn.e
hej hej
Tjena Gammel gixxern är ju en trevlig sak som sägs vara nästan oförstörbar. Nu undrar jag vilken motor har den utväklats från? Är gsxr motorn helt ny eller kommer den från EF/ES motorerna är det rent av samma motor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ecce skrev:Tjena Gammel gixxern är ju en trevlig sak som sägs vara nästan oförstörbar. Nu undrar jag vilken motor har den utväklats från? Är gsxr motorn helt ny eller kommer den från EF/ES motorerna är det rent av samma motor?
FreddaAbborre skrev:Är ruggigt osäker, men har för mig att GSX modellerna va luftlylda och att gixxern är vätske`? (vilket borde leda till att de inte är "samma" motor..
ecce skrev:Tjena Gammel gixxern är ju en trevlig sak som sägs vara nästan oförstörbar. Nu undrar jag vilken motor har den utväklats från? Är gsxr motorn helt ny eller kommer den från EF/ES motorerna är det rent av samma motor?
Robban_C skrev:EF/ES hade rullagrad vev medan alla R har glidlagrad vev. Alltså en helt egen generation.
Sålunda:
I begynnelsen voro GS, 2-ventilad, rullagrad, luft/oljekyld. Blank eller grå.
Sen kom GSX (dvs EF/ES), 4-ventilad, rullagrad, luft/oljekyld. Blank, grå eller svart.
Sen kom R (750 -85, 1100 -86 om jag minns rätt), 4-ventilad, glidlagrad, luft/oljekyld. Från och med nu är alla motorer grå.
Sen kom vattenkyld R (750 -92, 1100 -93), 4-ventilad, glidlagrad.
Därefter kom en hekt ny vattenkyld 750 -96 (jävla porslinsmotor) som ersattes av ytterligare en ny -00.
Lite osäker på kulörerna men resten är jag säker på.
Robban_C skrev:EF/ES hade rullagrad vev medan alla R har glidlagrad vev. Alltså en helt egen generation.
Sålunda:
.
.
Sen kom R (750 -85, 1100 -86 om jag minns rätt), 4-ventilad, glidlagrad, luft/oljekyld. Från och med nu är alla motorer grå.
Sen kom vattenkyld R (750 -92, 1100 -93), 4-ventilad, glidlagrad.
.
.
.
(jävla porslinsmotor)
Robban_C skrev:750R.
Och det kan säkert stämma om kulörerna på Bandit 600.
Men det rör ju 600r.
Skämt åsido så kanske Bandit 1200 har samma kulör? Det är, såvitt jag vet, i alla fall samma puffra som sista luft/oljekylda 1100R men med lite mer (1 mm?) borr (1157 cc?).
Pejo: Porslin gäller främst -96 och -97. -98 kom bättre vevstakar. Och som jag sagt tidigare så tror ju jag dig om att ta hand om bitarna.![]()
Jag skulle vilja påstå att rätt många sh-ägare sköter sina hojar rätt vanskligt.
Precis det jag var rädd för.Pejo skrev:... knackar jag på ...
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |