Säljes p.g.a. av

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Ok, man läser en del annonser men jag måste nog säga att de som förklarar ens livssituation ändå tar priset. Att man säljer en hoj för att "man skaffat en nyare" som det kan stå är en sak men när det står "säljes pga av att jag tänker skaffa en kycklingfram" eller "pga av skiljsmässa" eller något annat trams är rent patetiskt. Vad vill folk? Ska vi känna sympati för dem & köpa skiten för att "jag har alltid velat ha en kamel och säljer pga av det"? Helt sanslöst om ni frågar mig. Är jag ensam om att se dessa töntiga annonser?
:kocko

Du är full helt enkelt....

Får inte folk skriva om sina problem i sina annonser ?
Tycker du det är jobbigt?
Börjar du gråta?

Om man kan få människor till att köpa ens prylar man har o sälja
pågrund utav att det står en liten snyfthistoria i annonsen så är
det väll bra för säljaren.

fan jag är full ska gå o sova nu ....
kuk på er alla...

floodi skrev:
Du är full helt enkelt....

Får inte folk skriva om sina problem i sina annonser ?
Tycker du det är jobbigt?
Börjar du gråta?

Om man kan få människor till att köpa ens prylar man har o sälja
pågrund utav att det står en liten snyfthistoria i annonsen så är
det väll bra för säljaren.

fan jag är full ska gå o sova nu ....
kuk på er alla...

samma här, lika bra att knull.. ner sig i sängvärmaren

Därför att många tänker att "om den nu är så bra så varför säljer du" och då kan man förekomma med svaret.

kanske.

Inte vet jag.

Då jag har satt ut en anledning till varför jag ska sälja något så är jag så less på folk som ska fråga varför man säljer.

Men även då man sätter ut det ska folk hålla på och fråga. :mad:

Valen skrev:
Ska vi känna sympati för dem & köpa skiten för att "jag har alltid velat ha en kamel och säljer pga av det"?

Hahahaha. Nattens bästa. :rofl

Ja, jag är nog också lite full.

Va e de me SH o dess halvalkoholiserade medlemar? klart man tar till va som finns för att få sitt skit sålt... hade nog du åxå gjort. spelar ja inte så blev de nog ett gäng öl ikväll :va kul va de me :)

eppe skrev:
Va e de me SH o dess halvalkoholiserade medlemar? klart man tar till va som finns för att få sitt skit sålt... hade nog du åxå gjort. spelar ja inte så blev de nog ett gäng öl ikväll :va kul va de me :)

Tycker man ska vara ärlig och skriva t ex, "säljer hojen för att den börjat låta lite konstigt och är rädd för att den ska rasa".

Säljes pga den sämsta hoj jag kört... och nu så vet jag att växellådan kommer rasa om en vecka därför försöker jag packa på problemen på nån annan.

Det e väl jättebra att folk utelämnar sig på det viset. Vet man när dom är i desperat behov av pengar och man kan göra en bra affär.

Många ringer och frågar om VARFÖR man säljer. Så för att skippa den frågan vid samtalet så kan det ju om det inte är något personligt, skriva det i annonsen direkt.

Underbart att få en påringning kl 500 på morgonen...annons ute för 40000:-.." vadärbästapris, du får 20000:-, kandukommavisa.!!!.

Du den kostar 48k nu, jag kommer om du pröjsar 5k till, sen kan vi diskutera pris.?? dumanmåstekollamedkompis..." va...braaffärdufårpengardirekt..20000:- .....Du, lämna telenr, så ringer jag upp senare??.....där sluter det oftast

pga nånting..så man har en bra anledning juhe :fatta!
säljer man den bara kan de betyda att man antingen har nå fel eller e less på den..vem vill ha en hoj man bli less på :hihi
sist jag sålde skrev jag inte ut varför o vart mycke frågad..men jag hade anledning iaf..

Swedie skrev:
Många ringer och frågar om VARFÖR man säljer. Så för att skippa den frågan vid samtalet så kan det ju om det inte är något personligt, skriva det i annonsen direkt.

Ok, jag hade nog tagit en GT för mycket när jag satt & skummade annonser. Men precis som jag skrev menar jag att folk går för långt när de skriver om sin livssituation, att man anger att man behöver stålars eller ska köpa ngt annat objekt är väl helt ok men att ha långa uppsatser om hur ens liv är & varför man säljer p.g.a. det är att gå lite väl långt. För mig får det iaf motsatt effekt.

eppe skrev:

Helgalko om jag får be. Nej, är jag desperat & behöver sälja är väl det sista jag gör är att erkänna det. Fast som någon skrev så är det väl då man kan göra de bästa affärerna, d.v.s. när folk bekänner att de är desperata.

Gabor skrev:
Underbart att få en påringning kl 500 på morgonen...annons ute för 40000:-.." vadärbästapris, du får 20000:-, kandukommavisa.!!!.

Du den kostar 48k nu, jag kommer om du pröjsar 5k till, sen kan vi diskutera pris.?? dumanmåstekollamedkompis..." va...braaffärdufårpengardirekt..20000:- .....Du, lämna telenr, så ringer jag upp senare??.....där sluter det oftast
jag bara skrattar i telefon när någon ringer och prutar. Speciellt utlänningar med hackig svenska som ska pruta med 10.000 direkt. Jag säger lugnt och metodiskt: "Kom och titta på hojen / bilen innan du börjar pruta. " Extremt ohyffsat. För liksom "bästa pris"... hallå. Man lägger ju ut den för ett pris man kan tänkas sälja för... sedan hittar någon skavanker att klaga på... så får de väl pruta PÅ PLATS. Inte över telefonjäkeln.

Det är bara folk utan pengar som ringer och tror att de då KANSKE kan få den gratis.

De med pengar ringer och bestämmer tid de kan kolla den och sen köper de den iaf oavsett.

Bäst är ju att skriva: Ring inte utan pengar.
Eller nåt i den stilen.

Mavve skrev:
Det är bara folk utan pengar som ringer och tror att de då KANSKE kan få den gratis.

De med pengar ringer och bestämmer tid de kan kolla den och sen köper de den iaf oavsett.

Bäst är ju att skriva: Ring inte utan pengar.
Eller nåt i den stilen.

precis, inga pengar -inge provkörning..

Swedie skrev:
:fakta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...