Säljaryrket..positivt? negativt?

jag jobbar som säljare just nu. jag utbildade mig till dataingenjör på högskolan med den branschen kraschade ju totalt så nu försöker man sig på andra saker.
jag säljer kontorsmaterial och det går skitdåligt. jag har hållt på i snart två månader. jag har rent provisionsbaserad lön och jag tjänar mycket mindre än om jag skulle gå på a-kassa. jag vet dock många som tjänar bra med pengar på denna sortens jobb, men det beror mycket på hur bra man är på att sälja/slicka stjärt och hur bra produkter man säljer förstås.
produkterna jag säljer finns det väldigt många andra som säljer också så jag har inga direkta fördelar mot andra. det är egentligen den som slickar stjärt mest som vinner. kanske därför jag förlorar stort just nu...

det var mitt bidrag.

Jag jobbar som säljare på ett "stort elektronik företag" som säljer produkter till konsument. alltså jag jobbar som säljare i affär.

Fördelar med mitt jobb: Helt ok lön, ej så mkt provitionsbaserad. Klimatet inom företaget, att jobba med det man är intreserad av (tekniska prylar). Jobbarkompisarna.

Nackdelar; Arbetstiden...... ofta 10:30 till 20:00 ibland 08:00 till 20:00 plus helger.

ski_extreme skrev:

Nackdelar; Arbetstiden...... ofta 10:30 till 20:00 ibland 08:00 till 20:00 plus helger.

Inget fel på dina tider ju. Jag jobbar i stort sett 13:00 till 22:00 mån-fre.
Lönen och kollegorna är bäst :tummenupp

Chefen är sämst.

750RR

ski_extreme skrev:
Jag jobbar som säljare på ett "stort elektronik företag" som säljer produkter till konsument. alltså jag jobbar som säljare i affär.

Fördelar med mitt jobb: Helt ok lön, ej så mkt provitionsbaserad. Klimatet inom företaget, att jobba med det man är intreserad av (tekniska prylar). Jobbarkompisarna.

jo jobbar i butik nu.. arbetstiderna suger..

så därför tänkte jag se mig om efter nån annan typ av säljar yrke..

Jag jobbar som IT-konslut, det innebär sälja sig själv och i dessa tider säljer man sig själv för billigt och alldeles för lite för att man ska ha hel mage. Säljaryrke måste därför suga.

Eventuellt är det jag som är kass hora.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...