Sälja ZX9R 98:a och köpa R1:a 02:a???

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Som rubriken lyder så funderar jag på att byta min ninja mot en lite nyare retta. Frågan är om det är värt mellanskillnaden?:va Hade väl räknat att få ut ca 40-45 för ninjan. Måste ju lägga imellan x antal tusenlappar plus att försäkringen kanske blir dyrare. Efter lite turer fram och tillbaka betalar jag ca 6000 hel/hel för ninjan. Frågan är om man får en så mycke bättre hoj för dom pengarna?? Tips och råd vore jag tacksam över...Gärna opartiska!:tummenupp

Har haft både x9:a och har retta nu.
Rettan är lite busigare och mer lek, x9:an är nästan en sporttouring.
Du åker 10 gånger bekvämare på en x9:a än en retta men den saknar det lilla
extra(sportiga).

Jag saknar min gammla zx9:a från 98. den skönaste hoj jag haft! jag skulle behålla den om jag vore du. om inte annat sälja den billigt till mig... PM:a om du behöver bli av med den:tummenupp

Håller nog med de övriga; hade inte heller lagt de pengarna emellan + att få en mycket dyrare försäkring...

Du vet vad du har...

Good Luck! :tummenupp

Nä precis, den gick knappt att köra med. Som en gammal Zündapp ungefär, fast slöare.

PS. Fet ironi. Som vanligt är det svart eller vitt här. Jag var helnöjd med min men tyvärr lånade nån den och glömde att lämna tillbaka den sen.

-02 Har kass insprut så den skulle jag inte lägga en krona för att åka runt på.

Fan blev du så förnedrad när du blev omkörd på yttern av Salle..Så du måste byta hoj.. :) 02 var första med insprut..

Fan blev du så förnedrad när du blev omkörd på yttern av Salle..Så du måste byta hoj.. :) 02 var första med insprut..

Hahaha precis men frågan är vart fan du tog vägen......???:va :lol :blah

Tänkte precis samma sak...

men lycka till:tuttar

Nu har man ju bara flummat runt på blocket å kikat på priser och dom ligger ju där i kring så.....Får jag i dom trakterna så är jag mer än nöjd!

Last edited:
Hahaha precis men frågan är vart fan du tog vägen......???:va :lol :blah

Nu har man ju bara flummat runt på blocket å kikat på priser och dom ligger ju där i kring så.....Får jag i dom trakterna så är jag mer än nöjd!

Hämtade mig från skräckupplevelsen när du höll på o ramma min ljuddämpare..;)

Nä precis, den gick knappt att köra med. Som en gammal Zündapp ungefär, fast slöare.

PS. Fet ironi. Som vanligt är det svart eller vitt här. Jag var helnöjd med min men tyvärr lånade nån den och glömde att lämna tillbaka den sen.
Bara att den har extremt ryckigt insprut.

Så farligt är inte insprutet! Ang. bytet är jag för partisk för att uttala mig men jag är väldigt nöjd med min -02a Försäkringen är det nog bara ringa och kolla!

Behåll förfan din ninja.Vad ska du med retta till? ninja e skönare att köra men men du gör som du vill!

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back