Sälja som Streetfighter el Orginal?

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Jag har en Cbr 1000

Har gjort om den till en streetfighter, rätt grym sådan och allt är riktigt gjort utav fina grejor extra kåpor till street kitet så alla orginal grejor ligger ner packade. Så det jag undra är om ja ska sälja den nu. Får man någe betalt om man säljer den som fighter??? El ska jag sätta på allt orginal och sälja den som orginal? Sen säljer jag fighter kitet för 10000kr på sidan om?

Jag vill ja göra det som inbringa mest pengar naturligtvis.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag tror du får mer för den med kåpor än som streetfighter. Dessutom så borde intresset vara större för en kåphoj. Sen säljer du streetfighter kitet brevid eller till en annan köpare. Så hade jag gjort.
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
original om jag skulle välja själv. blir alltid lite orolig med annonser med fighters just för att dom kan vara vurpade åsåvidare, du har väl alla delar oklotade?
sen så är det ifs besväret med att sätta ihop den igen. upp med bild vettja
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Ja alla grejor är HELA

original om jag skulle välja själv. blir alltid lite orolig med annonser med fighters just för att dom kan vara vurpade åsåvidare, du har väl alla delar oklotade?
sen så är det ifs besväret med att sätta ihop den igen. upp med bild vettja

Ja alla grejor är HELA. Den är jätte fin bara gått 900mil. Inte så stort besvär att sätta ihop den.

Man kan sätta ut den för Orginal för 72000:-

Fighter kit/ Abm Krona, Abm Styre, Tecnobike streetfighter kåpor. Orginal kåpor Tank & Kutz me Motografiks stora dekal kit. Allt i Svart och vitt. Acewell mätare me polerade fästen samt orginalkabelstam bara plugga in i härvan sitter ihop me cykole projektor masken. Polerat expanstionstjärl, Drev och längre broms slangar.mm Och få 10000kr kanske för streetfighter grejorna



Sen tänkte ja isf också sälja Pc3 och lasersystemet för 5000kr

Det borde väl inte vara omöjligt ist för att sälja den som fighter och skicka med allt för 75000...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja alla grejor är HELA. Den är jätte fin bara gått 900mil. Inte så stort besvär att sätta ihop den.

Sen tänkte ja isf också sälja Pc3 och lasersystemet för 5000kr

Det borde väl inte vara omöjligt ist för att sälja den som fighter och skicka med allt för 75000...

Har du inga före/efter bilder från fighterbygget, lägg in bägge och skriv att kunden får välja utförande själv eller köpa alltihopa mot pristillägg.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ut med en annons som den är och prova.
Tror det är lättare att sälja helt original tror jag.

Få 10.000kr för lite fighter prylar låter optimistiskt.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Hmm

Ut med en annons som den är och prova.
Tror det är lättare att sälja helt original tror jag.

Få 10.000kr för lite fighter prylar låter optimistiskt.


Optimistiskt? Det kosta 22600kr kosta nytt och det är aldrig använt så 10000kr tycker ja faktiskt inte är så hemskt farligt sen är det ett klart bolt on kit för en del är det värt mkt. Jag vet inte vad du har för erfarenhet men att skarva på en acewell mätare på orginal härvan som bara plugga i på 20sek den är värd rätt mkt ist för sitta 10tim och mäta upp allt.

Här nedan är nypris för sakerna.
Abm Krona 3500kr, Abm Styre 1500kr, Tecnobike streetfighter kåpor 6000kr. Orginal kåpor Tank & Kutz me Motografiks stora dekal kit 5000kr. Acewell mätare 2800kr me polerade fästen samt orginalkabelstam bara plugga in i härvan sitter ihop me cykole projektor masken 1500kr. Polerat expanstionstjärl 800kr , Drev och längre broms slangar.mm 1500kr
 
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Nypris och vad man får för dom begagnat kan du inte ställa i relation till varandra, oavsett om grejjerna är använda eller ej.

Tycker också att 10000 låter dyrt.

Och jag skulle aldrig köpa en så pass ny cykel som streetfigher, skulle garanterat se den som krashad och ihopplockad igen oavsett vad säljaren säger.
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Optimistiskt? Det kosta 22600kr kosta nytt och det är aldrig använt så 10000kr tycker ja faktiskt inte är så hemskt farligt sen är det ett klart bolt on kit för en del är det värt mkt. Jag vet inte vad du har för erfarenhet men att skarva på en acewell mätare på orginal härvan som bara plugga i på 20sek den är värd rätt mkt ist för sitta 10tim och mäta upp allt.

Här nedan är nypris för sakerna.
Abm Krona 3500kr, Abm Styre 1500kr, Tecnobike streetfighter kåpor 6000kr. Orginal kåpor Tank & Kutz me Motografiks stora dekal kit 5000kr. Acewell mätare 2800kr me polerade fästen samt orginalkabelstam bara plugga in i härvan sitter ihop me cykole projektor masken 1500kr. Polerat expanstionstjärl 800kr , Drev och längre broms slangar.mm 1500kr
Verkar grymt seriöst, upp med bilder som sagt! :fakta

Den hemska verkligheten är just att det är köparen som bestämmer hur mkt han/hon kan ge för det man säljer... även fast det är långt ifrån nypris. Men det är ju bara att prova...
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Jag köpte en fighterhoj i höstas med alla originaldelarna prydligt nerpackade vid sidan av. För min del var det ett plus att den redan var fighterkittad eftersom det var det stuket jag eftersökte. Var ärlig och visa upp originalgrejerna och precis som GuW säger ge köparen ett val, original eller fighter.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag hade lagt upp bilder på både streetfighter looken samt kåp looken. Vet att det finns många där ute (ex.mina klubb medlemar) som skulle hellre valt en sådan hoj än en liknande utan streetfighter delarna. Sedan att det finns folk som alltid ska gnälla om original, de kör väl missionären med lampan släkt. Inte nå fel med det, men det finns folk som gillar variation.
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Meeeen, lite skumt det här. =)
Nu vill jag inte kapa benen på dig. Men är KANSKE lite dumt att ligga ute med en annons med massa delar ifrån en kraschad cbr1000 om du ska försöka inbilla folk att din hoj inte varit omkull??
Annonsen ligger dessutom här på sporthoj
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Optimistiskt? Det kosta 22600kr kosta nytt och det är aldrig använt så 10000kr tycker ja faktiskt inte är så hemskt farligt sen är det ett klart bolt on kit för en del är det värt mkt. Jag vet inte vad du har för erfarenhet men att skarva på en acewell mätare på orginal härvan som bara plugga i på 20sek den är värd rätt mkt ist för sitta 10tim och mäta upp allt.

Här nedan är nypris för sakerna.
Abm Krona 3500kr, Abm Styre 1500kr, Tecnobike streetfighter kåpor 6000kr. Orginal kåpor Tank & Kutz me Motografiks stora dekal kit 5000kr. Acewell mätare 2800kr me polerade fästen samt orginalkabelstam bara plugga in i härvan sitter ihop me cykole projektor masken 1500kr. Polerat expanstionstjärl 800kr , Drev och längre broms slangar.mm 1500kr

Nypris och vad du får när du säljer är två olika saker tyvärr.
Säljer du allt löst kan du säkert få mer men 10.000 känns saftigt. Men prova och sälj och tala om glatt att jag har fel :tummenupp
Allt hänger ju på att någon vill ha precis de prylar du säljer.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Hmm...

Meeeen, lite skumt det här. =)
Nu vill jag inte kapa benen på dig. Men är KANSKE lite dumt att ligga ute med en annons med massa delar ifrån en kraschad cbr1000 om du ska försöka inbilla folk att din hoj inte varit omkull??
Annonsen ligger dessutom här på sporthoj


Den vi prata om nu har aldrig vart omkull. Försöker inte övertyga nån alls om det det vi diskutera är om man ska sälja som fighter el inte. Ja köpte massa prylar när ja skulle bygga fighter av den och fick me extra kåpor samt lite små plylar därav grejorna i annonsen. Jag skulle ju inte kunna sälja den orginal om ja inte hade dom prylarna:D

Jag har inga kort. Fighter grejorna ligger oss han som ska lacka dom han har endast klarlack kvar på dom. Så jag lova och lägga upp bilder när jag har.
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top