Sälja saker när man är bakis...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jo, jag har hojen på annons. Den är inte direkt i mintcondition och nu ska hon bort.

Imorse ringde det som avtalat och dom skulle titta på hojen. Jag var fortf. onykter och nyvaken.

Var en kille och en tjej här tittade på hojen. Jag stog och vajjade som en flaggstång och tyckte tiden stod still när dom granskade. Eftersom den har en del brister så tog dom sin tid på sig. Rökte och sa inte ord och tanten sa öht inte ett ord.

Jaja, nu till saken. När det börjar pratas om pris så säger han: Du får 15 tusen.

Jag har satt ut den på 22 och det kändes som om att han pratade utländska.

Nu är dom och hyr ett släp för vi kom till slut fram till ett pris.

Jaja, det här var första gången jag sålde nåt som var mitt eget. Märkligt. Ni andra måste ju kunna berätta om bra mkt märkligare köpare. Den här köparen är nog inte så märklig eg. utan det kanske är jag som är det som inte är så nykter haha :yoparty

Edit: haha, om du inte förstår nåt så är vi två :rolleyes:

Jo, jag har hojen på annons. Den är inte direkt i mintcondition och nu ska hon bort.

Imorse ringde det som avtalat och dom skulle titta på hojen. Jag var fortf. onykter och nyvaken.

Var en kille och en tjej här tittade på hojen. Jag stog och vajjade som en flaggstång och tyckte tiden stod still när dom granskade. Eftersom den har en del brister så tog dom sin tid på sig. Rökte och sa inte ord och tanten sa öht inte ett ord.

Jaja, nu till saken. När det börjar pratas om pris så säger han: Du får 15 tusen.

Jaja, det här var första gången jag sålde nåt som var mitt eget. Märkligt. Ni andra måste ju kunna berätta om bra mkt märkligare köpare. Den här köparen är nog inte så märklig eg. utan det kanske är jag som är det som inte är så nykter haha :yoparty

hmmm:rolleyes:

Sälja saker på fyllan är obra, en kompis sålde sin gamla sunkgolf. Den prutades ner från 3000 till 2200, egentligen ville han bara bli av med den. Hursomhelst, när han nyktrade till kom han på att han hade glömt att ta ur den nya ganska dyra bilstereon för runt 9000. Dags att ångra sig då. :D

Har sålt en moped när jag har varit lite halvbakis, inga problem. Angående konstiga köpare så sålda jeg brorsans x-box i torsdags, vi hadde bara hörts av på sms och bestämmt mötesplats. När jag kommer dit så verkar det inte ens som att han vill kolla ifall det ligger i kartongen utan bara ger mig pengarna på en gång:confused: Men han kanske bara hadde bråttom

:confused:

Är du helt säker på att du inte är lite full än?

Jag skulle sälja en sub-bas och ett par satelithögtalare och en kille skulle ge 500 spänn. Sen kläcker han ur sig att han bara hade 400:-.
Jag svarade- Kom tillbaka med 500:-.
Han kontrar med- Du vill inte byta med ngt, jag har typ en baslåda och slutsteg o massa datorprylar....

Nej tack, det är bra du. Jag behåller nog högtalarna ett tag till....jävla folk det finns.
Visst är 100 spänn hit eller dit inget att bråka om, men det blev en principsak.
Från början skulle jag ha 700:-.....nu hamnar dom i garaget så man har lite dunkadunka där ute också. =)

Eller dåren som jag skulle köpa en gammal Sierra av och plocka lite delar från.
Han skulle ha 1700 för den och det var ok.
När jag skulle hämta den så säger han att han inte hittar ägarbytespappret. Häpp - ring mig när du har det.
Han tyckte jag skulle köpa bilen och så skulle han skicka mig pappret påskrivet.
I helvete heller....kollade när jag kom hem på vv.se och då var bilen helt plötsligt avställd. Han ville väl ha tillbaka skattepengarna också...
Inga pengar att tala om heller, men jag skulle inte ha så mkt från den.
Egentligen skulle jag åkt tillbaka och slagit skiten ur honom....

/Anders

Inte dags för en sticky där alla sälja/köpa-historier dras?!

Sälja saker på fyllan är obra, en kompis sålde sin gamla sunkgolf. Den prutades ner från 3000 till 2200, egentligen ville han bara bli av med den. Hursomhelst, när han nyktrade till kom han på att han hade glömt att ta ur den nya ganska dyra bilstereon för runt 9000. Dags att ångra sig då. :D

ah BURN! :D

När jag skulle hämta den så säger han att han inte hittar ägarbytespappret. Häpp - ring mig när du har det.
Han tyckte jag skulle köpa bilen och så skulle han skicka mig pappret påskrivet.

/Anders

Äh, sissy!

jag sålde en bil så. Killen köpte bilen fast papprena var på VV och snurra. Tog en hel vecka inna jag fick dom dessutom så han måste ha trott att jag tänkte blåsa honom, inga kvitton blev skrivna! men jag är ärlig så det gick bra för killen. Bilens pris? 2000. Toppen hade slagit sig och jag orkade inte fixa.

Äh, sissy!

jag sålde en bil så. Killen köpte bilen fast papprena var på VV och snurra. Tog en hel vecka inna jag fick dom dessutom så han måste ha trott att jag tänkte blåsa honom, inga kvitton blev skrivna! men jag är ärlig så det gick bra för killen. Bilens pris? 2000. Toppen hade slagit sig och jag orkade inte fixa.

Jo, men den här snubben såg inte ut som guds bästa barn. Orkar inte med onödiga problem. Skulle bara ha lite delar och eftersom han ställt av bilen så förlorade jag lite där. Det dräller ju av gamla Sierror...så det är bara att gå på nästa. :)
Bilen skulle säljas skattad o bes...
Dig hade jag ju såklart litat på. :pannkyss :)

/Anders

:hihi

Jag tror nog att suget efter en bakfylla inte är alldeles för stort, så det kan nog bli svårtsålt.

Men folk köper visserligen glatt älgskit osv, så kanske?

Jag har träffat på flertalet personer som inte blir bakfulla och skulle vilja testa på det. Mig veterligen finns det minst en människa i världen som till och med önskar att vara bakfull, hon säger att hon vill att det ska kännas att man festat hårt. :näsblod

Jag har träffat på flertalet personer som inte blir bakfulla och skulle vilja testa på det. Mig veterligen finns det minst en människa i världen som till och med önskar att vara bakfull, hon säger att hon vill att det ska kännas att man festat hårt. :näsblod

Jag kan nog säga att jag tillhör dom "flertalet" personer, men jag skulle inte vilja testa på en rejäl bakfylla för det. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg