Sälja nya svetstuber, finns det marknad?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har fått ett konstigt bytesförslag mot en projektor jag har till salu på blocket :va
Jag skulle få 3 st 5-liters Misson ar / Oxygen / Argon / Acetylen-tuber, alltså välja antingen 3st misontuber eller acetylen/oxygen....
Vad är sånt värt och köper någon detta? Enligt honom så var det värt ca 3500:- st för acetylen och ca 2300:-st för mison, jag begär 4000:- för projektorn (pt-AE100)
En annan gång fick jag förfrågan om jag ville byta en "tomträtt" mot en bil :D
Alltid kul med bytesaffärer dock, det säger jag inget om...

Är tuberna fyllda? Jag skulle välja Misontuber eftersom dom är lättast att sälja. Va ett tag sen jag va insatt, men jag har för mig att AGA tar 1800kr för en tom (beg) misontub (gas 400kr ca)

För ett bra pris, säg 1500kr full tub så säljs de ganska lätt

Kolla www.aga.se

EDIT: Det är möjligt att du tom kan sälja tuberna till aga

Last edited:
Dee_cati skrev:
2464871 Jag har fått ett konstigt bytesförslag mot en projektor jag har till salu på blocket :va
Jag skulle få 3 st 5-liters Misson ar / Oxygen / Argon / Acetylen-tuber, alltså välja antingen 3st misontuber eller acetylen/oxygen....
Vad är sånt värt och köper någon detta? Enligt honom så var det värt ca 3500:- st för acetylen och ca 2300:-st för mison, jag begär 4000:- för projektorn (pt-AE100)
En annan gång fick jag förfrågan om jag ville byta en "tomträtt" mot en bil :D
Alltid kul med bytesaffärer dock, det säger jag inget om...
Mison 5-L bjuder jag 500:- för.

En tanke som slog mig bara är att varför sitter killen och ruvar på en massa tuber som han inte säljer. Tuber är ju ett tacksamt byte vid inbrott i byggcontainrar etc så jag hade nog set till att kolla upp säljaren noga då man inte vill sitta på en massa tuber som inte går att sälja vidare pga stöldgods.....

Boris JR skrev:
2465520 En tanke som slog mig bara är att varför sitter killen och ruvar på en massa tuber som han inte säljer. Tuber är ju ett tacksamt byte vid inbrott i byggcontainrar etc så jag hade nog set till att kolla upp säljaren noga då man inte vill sitta på en massa tuber som inte går att sälja vidare pga stöldgods.....

Han drog en vals om att hans "polare" hade tillgång till sådana via jobbet, sen skiter jag i om hans polare stjäl dem från jobbet eller ej då det ej är jag som utför ett häleri. Han var runt 30-35 årsåldern och var lastbilschaufför så han ligger inte i riskzonen för att vara brottsling även om det finns där med säkerligen. Hade det däremot varit en arbetslös södertälje-bo så hade man ju kunnat undra.

Ljunghusen, då stämmer det hyffsat med de priser han nämde. Jag fyllde på min tub hyffsat nyligen och det kostade runt 400:- om jag inte minns fel, +- 50:-

Dee_cati skrev:
2465572 Han drog en vals om att hans "polare" hade tillgång till sådana via jobbet, sen skiter jag i om hans polare stjäl dem från jobbet eller ej då det ej är jag som utför ett häleri. Han var runt 30-35 årsåldern och var lastbilschaufför så han ligger inte i riskzonen för att vara brottsling även om det finns där med säkerligen. Hade det däremot varit en arbetslös södertälje-bo så hade man ju kunnat undra.

Ljunghusen, då stämmer det hyffsat med de priser han nämde. Jag fyllde på min tub hyffsat nyligen och det kostade runt 400:- om jag inte minns fel, +- 50:-
Jag är rätt övertygad att det är häleri...

UltraMarine skrev:
2466081 Jag är rätt övertygad att det är häleri...

Nej, det är det inte. Men nu är det inte det saken gäller.
Hur som, en sökning på blocket visade att de är inte värda nånting, max en tusing och det är en dålig affär för mig så jag byter mot något annat stöldgods istället :D

Dee_cati skrev:
2465572 Han drog en vals om att hans "polare" hade tillgång till sådana via jobbet, sen skiter jag i om hans polare stjäl dem från jobbet eller ej då det ej är jag som utför ett häleri. Han var runt 30-35 årsåldern och var lastbilschaufför så han ligger inte i riskzonen för att vara brottsling även om det finns där med säkerligen. Hade det däremot varit en arbetslös södertälje-bo så hade man ju kunnat undra.
/snip/
Stölder från arbetsplatser är mycket vanligt, speciellt i transportbranchen.
"Häleri" upphör inte efter några "mellanhänder".
"30-35år och lastbilschaffis" tycker jag inte låter som någon garanti för att han inte sysslar med nån form av brottslighet.

Jag blev förhörd av polis i en härva av stölder från FRA 1997 men jag hade kvitton sparade, med marknadsmässiga priser, så jag blev aldrig indragen...
Killen som sålde till mig påstod sig ha eget företag och fick straff: 3milj i skadestånd och fängelse... Det var ett stort rabalder i TV om händelsen.
Killen var IT chef eller nåt liknande och jag minns tydligt att han hade en flott bil och att jag undrade hur han kunde ha råd med den...

tänk på att det sitter datachip på dom,är dom stulna lär dom märka det nästa gång dom fylls

UltraMarine skrev:
2467532 Stölder från arbetsplatser är mycket vanligt, speciellt i transportbranchen.
"Häleri" upphör inte efter några "mellanhänder".
"30-35år och lastbilschaffis" tycker jag inte låter som någon garanti för att han inte sysslar med nån form av brottslighet.

Jag blev förhörd av polis i en härva av stölder från FRA 1997 men jag hade kvitton sparade, med marknadsmässiga priser, så jag blev aldrig indragen...
Killen som sålde till mig påstod sig ha eget företag och fick straff: 3milj i skadestånd och fängelse... Det var ett stort rabalder i TV om händelsen.
Killen var IT chef eller nåt liknande och jag minns tydligt att han hade en flott bil och att jag undrade hur han kunde ha råd med den...

Som jag skrev, det finns även där... Men jag skriver alltid kvitton på mina köp/byten och går på så vis fri. Se bara till att du skriver upp säljaren personnummer och fullständig adress etc så går du i 99 fall av 100 fri om det skulle bli något. Det 100:e fallet är de gånger där köparen har blivit dömt för liknande saker tidigare men då jag är grön så klarar jag mig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg