Sälja nu eller i vår?

mriders

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
HVA 525 SMR
Jag är inte säker på att ja ska sälja min hoj än, men jag är lite smått sugen på en supermotard så tankarna finns där. Men hur är det, kan jag begära lite lite mer för min båge i vår än vad jag kan nu i höst? Jag har hört från vissa att det kan vara så, men samtidigt ställer jag mig något frågande det :va
I så fall är det ju bara ställa den på vinterförvaring när hösten börjar infinna sig och det inte längre går o åka. Plats finns alltid.

Nä, ska nog fanken ta en svänga nu innan jobbet börjar :banana

//edit: skitväder, så ingen runda nu inte...

Last edited:
Med en såpass ny hoj borde du rimligtvis kunna få lite mer för den medans det fortfarande inte finns några 06:or tycker man. Med äldre hojar händer det ju inte lika mycket med priset från år till år.

PacMan skrev:
Med en såpass ny hoj borde du rimligtvis kunna få lite mer för den medans det fortfarande inte finns några 06:or tycker man. Med äldre hojar händer det ju inte lika mycket med priset från år till år.
Ja borde kunna få mer nu för den menar du, än i vår?

mriders skrev:
Ja borde kunna få mer nu för den menar du, än i vår?

Ja, det tycker jag i alla fall. Du ska la iofs kanske inte vänta till i oktober med att lägga ut annonsen.

I ditt fall kanske du får lite mer nu idag, jmfrt med nästa vår. Dock är ju inte folk så benägna o köpa nu kanske, så därför du kanske får gå ner lite för att få den såld.

Generellt sett har prisdumpning redan skett, så priserna kommer inte att förändras jättemycket till våren heller.

Som jag ser det så sjunker priserna vid säsongens start, sen sjunker de lite och jämnt till nästa säsongsstart. Lite snurrigt kanske..

Man kan också tänka på hur mycket man betalar i försäkring under vinterhalvåret. Om det står i relation till vad man uppskattar att man kan få för hojen i vår kontra nu, så kan man ju sälja nu (om man nu bestämt sig för att göra det).

Polaren köpte en KTM 660 förra året och behövde sälja i våras. Det visade sig att handlaren hade tagit in för många av den modellen förra året vilket ledde till en kraftig prisdumpning på den modellen i Göteborgsregionen!

FÖRGÖRAREN :yoparty

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...