Sälja motorcykeln??

torpalasse:får man inte betalningspåminnelser och tillslut betalningsanmärkning om man inte betalar?

Jag har inte betalat på 6år och ännu har jag inte fått nån påminnelse...
viktiga är att fordonet SKA vara avställt så det bara blir registerhållningsavgiften.

På ditt tidigare inlägg:
Jag har faktiskt inte kollat om jag kan skrota bilen.. Bra ide:tummenupp

Men skyltarna måste in för att den ska bort från mej när den är exporterad och det vet ju vv att den är...

Last edited:
läste en tråd tidigare, finns fler här som sålt sina hojar till Finland för bra pengar.

Det är lurt, fått svar på mailen. Han har inte tid att ringa, för han ska till Filipinerna idag och han ville ha kontonummer så han kunde stoppa in pengar för hoj + frakt. 69.000:- för hojjen och 60.000:- i fraktkostnad.

Han har heller inte sagt vad han heter m.m

LURT luktar det!!

Som tidigare påpekats, det viktigaste vid export till annan land är att själv skruva av regskylten/skyltarna för att själv kunna skcika in till VV.

Det är lurt, fått svar på mailen. Han har inte tid att ringa, för han ska till Filipinerna idag och han ville ha kontonummer så han kunde stoppa in pengar för hoj + frakt. 69.000:- för hojjen och 60.000:- i fraktkostnad.

LURT luktar det!!

Detdär ser ut som ett slags pengatvätt ....har sett några exempel som det skrivits om som liknar detta !!!
Kommer inte ihåg detaljer men det går säkert att hitta på nätet
det är nog lurt som du säger :va

LURT luktar det!!

60000kr för frakten? :va

om man fortfarande står som ägare på den i sverige kan man väll beställa nya skyltar och skicka in igen?

Min kompis (finns på SH) var i sommar och köpte sin hoj från Sverige. billig krona ch allmänt billiga priser lockar.
Råd köparen att komma med paketbil/pickup/släp så slipper ni tillfällig registrering i sverige.
Som sagt, av med plåtarna och in i bilen, skriv papper.

Finnarna o åläningar köper gärna från svergie på grund av att dom är billigare o så måste ni beikta hojarna varje år (rätta om jag har fel) för de måst man int göra i Finland.

De där låter nog faktiskt skumt de där att betala lika mycket som hojen i frakt :gnissla.

Vet att de är väldigt mycket pyssel för båda partner för dit registerutdrag måst du o köparen ha vill jag minnas så de måste kopieras o sen måst de vara ett exra köpebrev ja ett helvete är de vett jag iallfall. E nog bara att ringa vv o höra med dom råd köparen att göra samma (dock till den finska).

Finnarna o åläningar köper gärna från svergie på grund av att dom är billigare o så måste ni beikta hojarna varje år (rätta om jag har fel) för de måst man int göra i Finland.
.

Nya hojjar är det första efter 4år sen är det vart annat år

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey