Sälja mobil på detta sätt = säkert???

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte nu :-(
Tjena Jag har en mobil ute på blocket till salu. Fick detta mail av en kille.

"Jag vill jättegärna köpa den om du har möjlighet
att göra affären på förljande sätt.

1. Du skickar den som rekommenderad paket.
2. Du lämnar mej kollinummert på försendelsen.
3. Jag kollar upp kollit på www.posten.se
4.Stämmer allt så sätter jag in pengarna på ditt
konto=SAMMA DAG SOM DU SKICKAR FÅR DU PENGARNA.
5.Telefonen är hos mej dagen efter.
6.Affären färdig."


Vågar man verkligen göra på det sättet risken är ju att han blåser mig på pengarna eller?? Vad tror ni?
 
Skicka med postförskott.
Betalar han inte får han inte ut telefonen och den skickas tillbaka till dig.
Enkelt och säkert.

( Du måste dock ha ett postgiro eller bankgiro för att det ska fungera)

Lycka till!!
 
"Vill ej köpa den via postförskott.
Blivit lurad 2ggr via postförskott och
förskottsbetalningar, så jag vill ej chansa mera."

Dessutom har jag inget postgirokonto
 
Gå inte med på att skicka den som REK. Om han inte sätter in pengarna så kan du inte stoppa brevet. Sälj den till någon som vill förskottsbetala eller bor i närheten istället! Bättre att få lite mindre pengar än inga alls..
Bjuder denna suspekta killen du nu ska göra affär med mer än andra så ökar det ju bara misstanken om att han inte kommer betala. Dessutom kan ju killen ändå bli lurad om du skickar ett rekbrev med en gammal strumpa i eller nått.
Han känns inte grön tycker jag...(eller så är han dum)


Blocket har en betaltjänst som är helt safe för båda parter, använd den!
Vill inte motparten det så har han inte ärliga avsikter helt enkelt
 
Last edited:
Trango_B skrev:
Gå inte med på att skicka den som REK. Om han inte sätter in pengarna så kan du inte stoppa brevet. Sälj den till någon som vill förskottsbetala eller bor i närheten istället! Bättre att få lite mindre pengar än inga alls..
Bjuder denna suspekta killen du nu ska göra affär med mer än andra så ökar det ju bara misstanken om att han inte kommer betala. Dessutom kan ju killen ändå bli lurad om du skickar ett rekbrev med en gammal strumpa i eller nått.
Han känns inte grön tycker jag...(eller så är han dum)


Blocket har en betaltjänst som är helt safe för båda parter, använd den!
Vill inte motparten det så har han inte ärliga avsikter helt enkelt
Jaaaaa, skicka en strumpa rekommenderat:) Kolla sen om han sätter in pengar, gör han det så skickar du telefonen dagen efter!!!!!
Kom igen nu, gör så o kolla om han e en blåsare:)
 
Som säljare ska man ALLTID ha sitt på det torra, chansa ALDRIG.
Rör det sig om stora summor pengar kan man använda sig av en s.k. Escrow-service.
 
Trango_B skrev:
Blocket har en betaltjänst som är helt safe för båda parter, använd den!
Vill inte motparten det så har han inte ärliga avsikter helt enkelt

Har föreslagit Blocket´s tjänst för han nu, får se vad han svarar....
 
Om du ska skicka mot Postförskott måste du ha ha ett postgionummer om jag inte minns fel.Har du inte det tar det ca:2 veckar att fixa.Använd bussfrakt annars,då måste han pröjsa när han hämtar paketet,enkelt och smidigt.
 
Eller så gör du så att du är 100% säker, skicka en strumpa eller dylikt, när du fått pengarna, skicka yttliggare ett paketet med mobilen i.
 
twinner skrev:
Använd bussfrakt annars,då måste han pröjsa när han hämtar paketet,enkelt och smidigt.
Men Bussgods.se måste man ju betala när man skickar sändningen? Så var det i vart fall när jag skickade iväg två kollin i måndags, jag betalade frakten i förskott så att säga och jag såg ingenstans att man kunde begära att frakten istället betalades vid uthämtningen?
 
Itacha75 skrev:
Eller så gör du så att du är 100% säker, skicka en strumpa eller dylikt, när du fått pengarna, skicka yttliggare ett paketet med mobilen i.
Det där var ju exakt vad Ravetrancer skrev fyra-fem inlägg ovanför... Varför kopiera något som redan är skrivet i tråden?
 
sgtpepper skrev:
Det där var ju exakt vad Ravetrancer skrev fyra-fem inlägg ovanför... Varför kopiera något som redan är skrivet i tråden?

Läste inte allt, läste "strumpa". :huvet Sorry! :huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top