Sälja min KTM 660, innan eller efter fix och besiktning!?

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Tjena!

Jag måste dessvärre sälja min hoj pga tidsbrist. Problemet är att bakdäck behöver bytas, även oljor och filter. Detta är ju inga större kostnader men kan ju ta lite tid om man gör det själv.

Hur resonerar ni, är det ens intressant att titta på en hoj med punka på bakdäcken som man inte kan provköra? Då den stått sedan sen höst utan att ha blivit startad kommer jag ju inte ens att kunna kicka igång den för att vissa intressenter att den "fungerar" i motor.

Hur mycket drar detta ner priset. Säg att man får köpa saker för 2000 inkl allt och lägga en dag, vad blir detta i pengar tro? I annat fall får jag försöka ta mig tiden att fixa den, även om det ser tufft ut. Och att lämna in den och få det fixat känns meningslöst då det kommer kosta så mycket i relation till vad jag får för det. Det är en -03 som gått dryga 6-800 mil om jag inte missminner mig.

Vad tror ni? Tankar? Lönt att lägga ut annons på en hoj som måste hämtas med släp och sedan fixas till lite innan besiktning -> och först då kunna köra?

Gah! Moment 22! :mad:
 
Jag skulle personligen inte vilja börja med att serva en nyköpt hoj, oavsett kostnad, utan då vill man åka. Visst skulle man kunna köpa en hoj med "fix" på men då ska priset vara jävligt bra.
 
det är nog lättare å sälja å mer pengar för grejerna om allt är fixat
 
Vi säger så här.
Hade valet stått mellan en 01a som fungerade perfekt och var bevisat i bruksskick och en 03a som kanske fungerar och har ett paj bakdäck till samma pris. Så hade ju valet inte varit så svårt.

M.a.o. fixa cykeln innan du säljer den. Besiktiga den också. Får du den U.A. så har du genast mycket fler potentiella köpare. Ifall du vill sälja den som den är får du lägga priset långt under liknande cyklar.
 
Du frågar om det är svårt att sälja en motorcykel ostartad? Har jag förstått frågan:confused:
 
Det kan nog vara intressant att köpa en hoj för 10 000 - 15 000 under marknadspris om man inte har testat motorn och lådan.
 
Bakdäcket måste du definitivt fixa så kunden kan provköra.

Service vill många också att det ska vara gjort men det finns ju även sådan som jag själv t.ex som ändå inte litar på vad säljaren säger om sånt och gärna gör det själv.
 
En hoj i det skicket kommer nog att bli rejält svårsåld. Räkna med att få en hel del ordentliga skambud. Om du inte har tid att fixa allt själv kan det nog vara en bra investering att lämna in den till en verkstad. Då kan du dessutom skriva "nyligen servad, kvitto finns" eller något liknande. Fixa till det som är trasigt och serva den innan du slänger upp den på blocket.

I skicket du beskriver kan du nog räkna med att få ut cirka 10-15' under vad du får för en välservad och välhållen hoj.
 
Jag är helt klart beredd på att ge dig ett bud... inte så högt dock...:rolleyes:

Det du behöver är ett nytt bakdäck, knappt 2 liter olja och lite filter. Sen behöver du 1 timme i garaget... Jag ser inte varför du skulle vilja sälja den i det skick den är nu?!?!
 
Vad är tänkt pris på häcken ?
Hur lång tid tar det att byta olja o filter,max 30 min kanske.
Hur slitet är bakdäcket ? Kanske går att laga punkan tillfälligt med punkaspray ?
 
Ja, jag vet att jag är lat och arbetar för mycket. "Problemet" är att den står centralt på en innergård i Malmö där det inte går/är poppis att meka på gården och jag har inte möjlighet till något garage. För min del hade det nog tagit en dag att fixa allt, men som ni säger tar det säkert inte mer än ngn timme för den som kan det.

-> R1 racer, det är slang i den så det är lugnt. Däcket som är på är ett skuret bandäck, så nytt däck behövs inför besiktning (har ett bra beg jag kan köpa för 500 kr).

Det lutar åt att få det fixat då helt enkelt, för 10-15k under marknadspris känns ju lite tungt!

Tänkt pris vet jag inte än =)
 
Jag vill vända på frågan......- Skulle du själv ens överväga att titta på en hoj i det skicket?
 
Jag tror nog de flesta vill se/höra hojen startas och även vanligtvis en provkörning om det inte är allt för kasst väder (speciellt om man säljer på vintern).

Finns naturligtvis folk som gärna köper renoveringsobjekt, både bilar och mc och ja annat också för den delen, båtar, hus osv.
Men en så pass ny hoj som en 03:a som inte ens gått 1000 mil tjänar du antagligen mer på att sälja i bra bruks skick.
Om någon specifikt letar efter renoveringsobjekt så är det sannolikt att de tittar på 80-talare och äldre.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top