Sälja KTM 660, köpa KTM 525 exc ????????

mofo skrev:
Är själv på väg att beställa en 660 -04, för att främst pendla till jobbet med.
Menar du att 660 är klumpig på bana eller gäller det även landsvägsåka?

Beror på vad det är för bana. Fördelen med 660:n är att det är bra vrid i maskinen och inte bara toppeffekt (vilket den också har). Ibland är det ju så att "cubic is king!". Tar man en titt på de smäckra dreven i växellådan på en 525 t.ex. och sedan de lite kraftigare doningarna i en 660 så kan man förstå skillnaden i behov av renovering i preventivt syfte...

660:n kan man bränna runt på vägarna med en hel dag utan att oroa sig - knappast något man gör med de smäckrare "race only"-hojarna.
 
mofo skrev:
Är själv på väg att beställa en 660 -04, för att främst pendla till jobbet med.
Menar du att 660 är klumpig på bana eller gäller det även landsvägsåka?

He he snackar vi HD så är de klumpiga. Världen har fasiken blivit sjuk.
Snart börjar väl folk klaga på att Husaberg är tunga och slöa :hihi
Finns nog nästa ingen motard som du skulle uppleva klumpig kanske då nya XT men inte utav de nyare "riktiga" motarderna.
Köp 660:n o bli nöjd precis som jag. :Bugar
 
Supermote:

Nu vart ju din sälja/byta-tråd lite sönderspammad.... :tungan

Men vad vill du ha för fanskapet?
Är inne på att köpa 660 verkar det som när jag pratar med mig själv.... :)
 
Marals76 skrev:
He he snackar vi HD så är de klumpiga. Världen har fasiken blivit sjuk.
Snart börjar väl folk klaga på att Husaberg är tunga och slöa :hihi
Finns nog nästa ingen motard som du skulle uppleva klumpig kanske då nya XT men inte utav de nyare "riktiga" motarderna.
Köp 660:n o bli nöjd precis som jag. :Bugar
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot. men jag personligen presterar bättre på små banor med en mindre hoj. inget ont om 660 det e en skitfin hoj att leka med samt att den faktiskt går att ta sig några mil på. om banorna här i sverige hade varit i storleksklass som övriga europa så skulle jag nog övervägt att ha kvar den, orsaken till att jag byter är att jag nog mest kommer att åka bana samt att stunta lite sommaren som kommer.
 
D-MAN 660 skrev:
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot.

Hur är husabergaren om man gämför med en 660? Är det mer som en 450 eller?
 
660

pansarvagnen skrev:
Supermote:

Nu vart ju din sälja/byta-tråd lite sönderspammad.... :tungan

Men vad vill du ha för fanskapet?
Är inne på att köpa 660 verkar det som när jag pratar med mig själv.... :)

Den har gått 12 timmar o är som ny, titan rör monterat..... 80.000:-

Mvh Supemote
 
Zana skrev:
Hur är husabergaren om man gämför med en 660? Är det mer som en 450 eller?
Tyckte ändå det va en ganska stor skillnad på KTM 660 och Husaberg 650, iaf storleksmässigt hojjen är betydligt mindre.
 
D-MAN 660 skrev:
660 är klumpig!!, iaf på dom banor jag kört på (go-cart banor) prövade en Honda 450 och det va som dag och natt säger absoulut inte att jag är nån mästerpilot. men jag personligen presterar bättre på små banor med en mindre hoj. inget ont om 660 det e en skitfin hoj att leka med samt att den faktiskt går att ta sig några mil på. om banorna här i sverige hade varit i storleksklass som övriga europa så skulle jag nog övervägt att ha kvar den, orsaken till att jag byter är att jag nog mest kommer att åka bana samt att stunta lite sommaren som kommer.

Klart om du kör en liten skitbanan som gokart att varje extra centimeter o kg som kan försvinna är viktig.
Men faktum kvarstår att 660 är det närmaste race som går att komma just nu utan att göra avkall på komfort samt mycket täta serviceintervaller.
En CRF450 skulle jag aldrig komma på tanken att köpa om man skulle behöva köra några mil på landsvägen.
 
Vad är det för titanrör då? KTM egna eller? Helsystem eller slip-on?

Är det helt orginal annars eller?

12h vad är det i mil?
 
Marals76 skrev:
Klart om du kör en liten skitbanan som gokart att varje extra centimeter o kg som kan försvinna är viktig.
Men faktum kvarstår att 660 är det närmaste race som går att komma just nu utan att göra avkall på komfort samt mycket täta serviceintervaller.
En CRF450 skulle jag aldrig komma på tanken att köpa om man skulle behöva köra några mil på landsvägen.
660 så nära race som man kan komma...bah.. Husa 650 är bra mycket mera race än en 660, och om vi snackar race så kan du ju jämföra KTM 660 och KTM 660 Race Replica, och varför tror du KTM nu (antagligen) kommer med en 650 i ett 525 chassie... vikt är en stor faktor sedu. Vet att det finns personer som tävlar med 660 men jag betvivlar att dom inte är viktreducerade och pillade i motorn.

PS Hade själv en wr426 -01 och kan säga att jag fan åkte bättre långt på den än med 660, visst kortare service intervaller men det får man ta, körde 350 mil med den på tre månader utan några som helst problem.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top