Sälja husan.

Magnux

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Götet
Hoj
Husaberg FS 650e -06 *SÅLD*
Tjenare, köpte en sprajlans ny husaberg 650 -06 i april och va kåt som satan. Hade bara uppkörning kvar och allt var frid och fröjd. Men sen började helvetet, det fanns tydligen inga uppkörnings tider förräns i juni och jag fick finna mig i detta och ta vad som fanns.
Dessvärre kuggade jag uppkörningen ute på landsväg p.g.a ett tarvligt misstag med mycket nervositet inblandad. :huvet
Efter det fick jag vänta i 3 veckor innan jag fick beskedet att nästa uppkörning blir tidigast 13 augusti...
Jag tycker det är fullkomligt galet att det är så svårt att få köra upp och jag har ledsnat totalt. Funderar därför på att sälja cykeln och försöka förlora så lite pengar som möjligt på den eftersom jag dessutom kom in på högskolan i halmstad och tänker börja plugga till hösten. Vet inte ens hur jag ska lösa förvaring där nere om jag ska ha den med mig så det känns rätt hopplöst.

Frågan nu är då, hur mycket är en husaberg värd när den stått i ett garage i 3-4 månader och har gått 1,5h enligt mätaren? Är det ens möjligt att sälja den utan att förlora särskilt mycket eller skulle jag få lika mycket för den om jag väntar tills i vår och kör med den så mycket jag kan under resten av säsongen?

Det finns även ett sprajlans nytt Acra helsystem som står i kartong brevid.
Tänkte kanske sälja detta separat för att göra en bättre affär men det går självklart att få det med.

Om någon är intresserad av den så pma gärna...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
du kan testa att annonsera här på SH tex, en kompis till mig sålde sin 06a i nyskick för 59000:- ;)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ring till vägverket 5 gånger om dagen varje dag så kan jag garantera att du får en uppkörningstid mycket tidigare.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Som 125 säger, Ring o kolla hela tiden.
Jag fick uppkörning te bil på 5 dagar.
Andra fick vänta över 1 månad.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Du kan ju köra upp på annan ort också. Tex någon mindre by är ju ganska svår att misslyckas i om man jämför med storstad.

Första gången jag körde upp för mc så körde jag i Kristinehamn (mindre stad) andra gången i Karlstad. Samma med teoriprov. Ville få det gjort fort så jag skrev det i Örebro för att fixa det snabbare.

Husa kostar väll inget att äga så de är väll inget problem att ha när man pluggar:)

Förutom massa skramlande motorljud och reparationer:rolleyes:
 

Magnux

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Götet
Hoj
Husaberg FS 650e -06 *SÅLD*
Det finns inga sista-minuten bokningar till A-körkort, det va iaf det svaret jag fick när jag ringde till vv.

du kan testa att annonsera här på SH tex, en kompis till mig sålde sin 06a i nyskick för 59000:-

Var det med eller utan acra?

Känns förjävligt att förlora 20 lakan på en hoj jag använt 1,5h själv..
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Jag skulle tipsa om en mindre håla. Jag bor i Stockholm men körde upp i Eskilstuna. :tummenupp
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Det finns inga sista-minuten bokningar till A-körkort, det va iaf det svaret jag fick när jag ringde till vv.



Var det med eller utan acra?

Känns förjävligt att förlora 20 lakan på en hoj jag använt 1,5h själv..

villman bli av med saker snabbs så är det bara att lägga ett sådant pris annars får man hålla på och annonsera i flera månader och se glad ut..

tror det var utan men han ville ha 62 för den med
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det finns inga sista-minuten bokningar till A-körkort, det va iaf det svaret jag fick när jag ringde till vv.

Finns massor med sista-minuten-bokningar. Ring mer! :tummenupp

Vad gäller Husan så kostar den väl två spänn att försäkra och förvaring finns garanterat nån i Halmstad som kan fixa! Nu ska du inte bli nedstämd, klart som fan du ska köra motard! Det är sjukt roligt hela tiden. Så håll i hästarna och fixa nu en uppkörning, Halmstad-problemet tar vi sen..! :)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Sluta deppa och kör upp i en liten håla!
Jag själv körde upp i Älmhult när jag jobbade där, det var inte direkt som Uppsala.

På igen bara :)
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Det finns inga sista-minuten bokningar till A-körkort, det va iaf det svaret jag fick när jag ringde till vv.



Var det med eller utan acra?

Känns förjävligt att förlora 20 lakan på en hoj jag använt 1,5h själv..

Låter ju konstigt, alla som avbokar pga sjukdom eller annat måste ju lämna luckor!?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det finns inga sista-minuten bokningar till A-körkort, det va iaf det svaret jag fick när jag ringde till vv.

Nej, det finns det tyvär inte. Men du kan ju ringa iaf och fråga typ "hej finns det en tidigare tid för uppkörning på MC" osv fast som sagt det räcker inte med att du ringer 1 gånger per dag utan ring 5-8 gånger, tillslut är det någon som bokar av och då gäller det att komma först.

Lycka till jag vet hur det känns, hade en tid i augusti men hade turen då jag hade studiedag och ringde då hade dem 3 tider som låg 2 veckor bort.
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
Nej, det finns det tyvär inte. Men du kan ju ringa iaf och fråga typ "hej finns det en tidigare tid för uppkörning på MC" osv fast som sagt det räcker inte med att du ringer 1 gånger per dag utan ring 5-8 gånger, tillslut är det någon som bokar av och då gäller det att komma först.

Lycka till jag vet hur det känns, hade en tid i augusti men hade turen då jag hade studiedag och ringde då hade dem 3 tider som låg 2 veckor bort.

DET FINNS VISST SISTA MINUTEN A-TIDER.
va ere för skitsnack om att de inte skulle finnas. Jag körde up ppå en sådan.
så jag VET att dem finns.

Självklart ska du ringa precis som de säger.. flera gånger per dag. Tillslut får du den.
Ge inte upp. Du har just nu motardvärldens rolgiaste hoj i garaget. du har juh 4 månader av kul kvar. =)))
 

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Ort
kungälv
Hoj
ingen :(
jag fixade uppkörnigstid en dag efter jag ringde men sa då att jag kunde ta en tid var som helst i sverige fick en i Norrköping och åkte dit och grejade det :) så tider finns bara man ringer mycket. du kan inte ge upp nu det e så jävla kul med mc finns inget bättre kom igen nu vafan!
 

Magnux

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Götet
Hoj
Husaberg FS 650e -06 *SÅLD*
Tack för alla svar. Måste säga att pep-talk funkar :p ska försöka ta tag i det hela. Men köra upp med husan, är det ett alternativ? för det är ju så jag får göra om jag ska köra upp på en sista-minuten tid. Just nu är den ju ostrypt och räknas inte direkt som en A-begränsad mc som är det jag tvingas köra upp för. Sedan är de ju inte direkt byggda för att köras in på en krypkörnings bana heller. Känner ingen som äger en "vanlig brukshoj" under 25kw som jag kan låna att köra upp med. Hur har ni med sista-minuten tider gjort?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
DET FINNS VISST SISTA MINUTEN A-TIDER.
va ere för skitsnack om att de inte skulle finnas. Jag körde up ppå en sådan.
så jag VET att dem finns.

Taget från VV:hemsida

Sista-minuten-bokning
Vägverket erbjuder sista-minuten-bokning av körprov. Det innebär att du på morgonen kan ringa till en mobiltelefon på Förarenhetens kontor och höra om de har någon sista-minuten-tid att erbjuda dig samma dag.

Sista-minuten-tider är tider som med kort varsel har blivit avbokade och som vi därför kan erbjuda dig. Observera att du bara kan få dessa tider genom att ringa till mobiltelefonen. Telefonerna öppnas kl. 8.15. När den dagens tider är slut stängs mobiltelefonen av. Då är du välkommen att ringa nästa dag, boka tid via Internet eller ringa Kundtjänst för körkortsfrågor, tfn 0771-17 18 19.

Förutsättningarna för att du ska få boka någon av sista-minuten-tiderna är följande:

* Tiderna gäller bara för förarprov B (körprov och kunskapsprov).
* Det måste ha gått minst en arbetsdag sedan ditt senaste förarprov.
* Du får bara ett erbjudande om tid (den dagen).
* Du ska snabbt kunna ta dig till Förarenhetens kontor.
* Om du bokar en sista-minuten-tid och inte kommer,
måste du betala för den bokade tiden och för eventuellt lån av Vägverksbil.
* Inbetalningskort kommer efter det att du genomfört provet.
* Du får ingen tidsbekräftelse.
* Du måste ha giltig legitimation som Vägverket godtar.
* Kontrollera att ditt halkintyg är giltigt.

Här hittar du telefonnummer till mobiltelefonerna på Förarenhetens kontor. Välkommen att ringa.

??
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tack för alla svar. Måste säga att pep-talk funkar :p ska försöka ta tag i det hela. Men köra upp med husan, är det ett alternativ? för det är ju så jag får göra om jag ska köra upp på en sista-minuten tid. Just nu är den ju ostrypt och räknas inte direkt som en A-begränsad mc som är det jag tvingas köra upp för. Sedan är de ju inte direkt byggda för att köras in på en krypkörnings bana heller. Känner ingen som äger en "vanlig brukshoj" under 25kw som jag kan låna att köra upp med. Hur har ni med sista-minuten tider gjort?

Jag tycker du ska köra med den då det är en supermotard vilket bruakr oftas vara lättast att krypköra med enligt mig. Vet inte vad du tycker men den väger itne så mycket jämfört med andra hojar, sen går det att köra upp ostrypt osv men tänk på att ta det lungt osv. Annars kan du ju kolla om det finns 25kw strypning till din hoj på denna sida http://www.mckompaniet.se klicka på strypsatser.

Hare bra :)
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kör upp på husan, riktigt bra hojj att köra upp på.
Bara du har med papprerna som visar att den är strypt så kmr de gå fint!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top