Sälja hojjen

Kan säga att allmänt så får man inte något extra för tillbehör, och hösten är en period då hoj försäljning går segt...

BigSwede skrev:
2483813 Ni som har tagit hand om era hojjar lite extra (lackering, led lampor, undertail, slip-on osv) räknar ni medf att få tillbaka pengarna när ni säljer?
Har haft min hoj till salu nu i snart 2 mån och nada. Har till och med samma pris som de andra ninjorna fast min har mindre mil.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38232#

Har jag för höga förväntningar eller?
Skall priset ner ännu mer?

Tacksam för svar

David

Det är inte lätt att sälja hoj på hösten/vintern det finns få köpare och dom vill alla ha ett bra höstpris. Inte många som vill ligga ute med pengar under vintern på en hoj man inte kan använda. Sedan kanske man måste hyra en förvaringsplats också beroende på hur man bor.

Får du inte sålt den är den naturligtvis för dyr. Och vill du ha så bra betalt som möjligt så får du allt vänta till våren. Och nej tyvärr betalar inte köparen särskillt bra för de prylar du köpt till hojen. Lite intressantare blir den ju, men den andra sidan av myntet är att jag som köpare även har anledning misstänka att hojen är sönderskruvad av någon klåpare. Orörda orginalhojar har sina poänger.

Sen bör du ju även annonsera på blocket(om du inte redan gjort det?), det är långt från alla som hittar till sporthoj.

Last edited:
Svårt att sälja på hösten... vete fan men 54k låter mycket för en 600cc hoj 02a visligen har den inte gått långt men men. Många 1000cc runt 00-02 ligger runt 55k borde inte 600cc va lite biligare eftersom de är lite biligare nya?

Antar att om den är omlackerad så finns det vissa som tänker en hel del om det. Sedan är väl beg marknaden på en Sporthoj i det närmaste stendöd på denna delen av året! Har min RS250 tillsalu och får inga seriösa spekulanter alls. Därimot så har det ringt säkert 15st på min XR600. Så fel hoj för fel årstid tror jag nog är svaret för dig.

BigSwede skrev:
2483863 Tja får väl ta och sänka priset på den.

Ang. om den är skruvad av klåpare så kan man juh alltid fråga, och då kan man ju få svaret att det är en mekaniker på mchuset i malmö som har hjälpt till med allt och är man fortfarande osäker kan man be honom vara med vid titt/köp av hojjen.

Tack för svaren, de behövdes.

Det där med klåpare gällde mer allmänt för beggade hojar med prylar, inte specifikt din. Ville bara peka på den andra sidan av myntet. Som köpare vill/ids man ju inte heller ringa runt på alla hojar man ser. En hoj som är omlackad vet man ju inte heller om den kanske är kraschad även om säljaren hävdar annat. (Gillar föresten din lack!) Det skapar ju även problem för köparen när han i sin tur ska sälja hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman