Sälja hojen..? rolig historia..

Snackade precis med honom i telefon om vilken modell hojen var. Han verkar vara en riktig petrolhead (svensk översättning?) tydligen kört cross i 35 år och isracing i 15 :) haha hade massor att berätta om motorsport :)

Du kanske inte ska sälja hojen till honom för risken finns att han kör ifrån dig :D

Blev ingen försäljning... Försökte förgäves få tag på honom efter att jag kommit hem igår och fick tag i hans son idag. Tydligen hade han gått och fått en hjärtattack och låg på sjukhus, hade så ledes annat att tänka på än att köpa hoj. :(

farsgubben va ner till italien på hoj i somras, är väll fullt normalt för en 68 åring? :)Fast han tyckte min motard va lite för hetsig och obkväm så vist har han blivit gammal :hihi

Blev ingen försäljning... Försökte förgäves få tag på honom efter att jag kommit hem igår och fick tag i hans son idag. Tydligen hade han gått och fått en hjärtattack och låg på sjukhus, hade så ledes annat att tänka på än att köpa hoj. :(

Oj vad tråkigt.
Nu får du nästan skänka hojen till honom ;)

Oj vad tråkigt.
Nu får du nästan skänka hojen till honom ;)

Ja, det har jag inte råd med.. Men till saken, det vart ju lite av en buzzkill. Så bara att tycka det var tråkigt och gå vidare inte direkt som jag vart sugen på att säga "men kom igen nu.. vi skakade hand!!"

Påminner mig om när fassan satt på en sjukhussäng och smått yr av alla mediciner gjorde upp stora planer på att flytta över en automatlåda från en av mina bilar till sin egen som var manuell.Dagen efter fick han sin sista hjärtinfarkt och dog.Men han gav aldrig upp tanken, det var det kroppen som gjorde först.

Påtal om gamlingar som gillar motorcyklar!
När jag köpte min hoj för ett år sen så var de första jag gjorde att köra hem till morfar o visa den :) han älskade allt med motorer :)
men han var väldig sjuk så han kunde inte testa den. Mormor sa att de va de ända han prata om i veckor, när han blev frisk så skulle han minsan ut o köra med min nya sporthoj!
Tyvär dog han av cancern två månader efter mitt hojköp och hann aldrig provköra hojen :(

Såg inte han så glad o pigg på flera år som när han kom ut ur ytterdörren och såg min ninja :)

Är nog inga problem..
Finns en del underbara fantaster, min farsa är sådan ;o)

78år & dubbla knäledsoperationer, ändå köper han gamla Norton, BSA & Horex maskiner. Gärna isärplockade i lådor som han meckar ihop på köksbordet under vintern. Under sommaren kör han 7-800mil.

Idag har han 1st -52 Dominator, Husqvarna -66 & en katt bland hermelinerna en Suzuki -78 500cc.

Pappa ringde idag... Han har hittat en Mauruder i Göteborg & köpt den över telefon:hihi

Frågan löd: Du ska ju på mässan, kan du ta hem den till mig?

Så nu blir det bil T&R Göteborg i racebuss å sedan 40mil till Dalarna för att köra hem den till honom.

Men det gör jag GÄRNA för att få lägga några mil asfalt med farsgubben.

Nu vill han planera en resa på hoj till Kiruna i sommar:dummer

Pappa ringde idag... Han har hittat en Mauruder i Göteborg & köpt den över telefon:hihi

Frågan löd: Du ska ju på mässan, kan du ta hem den till mig?

Så nu blir det bil T&R Göteborg i racebuss å sedan 40mil till Dalarna för att köra hem den till honom.

Men det gör jag GÄRNA för att få lägga några mil asfalt med farsgubben.

Nu vill han planera en resa på hoj till Kiruna i sommar:dummer

Härligt när dem aldrig slutar att förvåna! Bara hoppas man är lika positiv själv i äldre dar ;)

Klart gubben ska köra båge! Min farsa tog dyk-cert när han var 73, gjorde sedan ett antal dyk varje år men nu 4 år senare har morsan sagt ifrån, nu får han nöja sig med att snorkla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti