Sälja hoj via firma

Säljaren (vi) är arg för att inte affären är helt avslutad, hojen has left the building...
Vi hoppas på att det blir färdigt imorgon!!

Var bara nyfiken på hur sådana här affären fungerat för andra..........:rolleyes:

oj hjärnsläpp, tänkte säljaren va butiken. men de är ju bara mellanhand. Tror det har funkar hyffsat bra för andra, iaf de jag känner som gjort likadant med bil. men det kan säkert ta en stund att få allt klart.

Har precis sålt min hoj via förmedling. Snabbt och smärtfritt till ett rimligt pris. Klart det kan ta lite tid att få pengarna, firman erbjuder ju ofta finansiering till köparen och det kan ta lite tid för firman att få pengar från kreditinstitutet...

Har precis sålt min hoj via förmedling. Snabbt och smärtfritt till ett rimligt pris. Klart det kan ta lite tid att få pengarna, firman erbjuder ju ofta finansiering till köparen och det kan ta lite tid för firman att få pengar från kreditinstitutet...

:) Skönt att det gick bra!

Man kan tycka att firman kan lägga ut de pengarna sålänge.....så säljaren håller sig nöjd, och vill rekomendera detta företaget.....:rolleyes:

:) Skönt att det gick bra!

Man kan tycka att firman kan lägga ut de pengarna sålänge.....så säljaren håller sig nöjd, och vill rekomendera detta företaget.....:rolleyes:

Jo det är klart, allt beror väl iofs på vad man har kommit överens om i förväg. Jag fick bra information om hur allt skulle gå till så det blev ingen överraskning för mig...

Nu klarnar mitt minne. Jag och firman överenskom ett belopp som jag skulle få när hojen var såld. Sen brydde jag mig inte om vad de fick av köparen, och vi snackade inte procentsatser.

Men det gick sedan inte heeelt snabbt att få ut kosingen. Fast jag hann inte bli upprörd :)

Hur svårt är det att klämma ut i första inlägget vad det är du vill med tråden?

Tala ur skägget kvinna!

Hur kan säljaren vara arg? :S Värsta seminariet kan vara så att de fick handpenningen och gav ut hojen och blivit själva blåsta av kund. Men tror inte den butiken/kedjan skulle kunna göra sån klantighet, då de är rätt "stora".

Vad säger de förutom att de är på väg in? De har väl inte kvar hojen i butiken? Kan glida in där imorgon och kolla om jag ser den i hallen, bor ju granne med dem.

Seminare?

/Ord.Silop

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!