Sälja hoj utan tändningslås?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Min hoj (KLX-C) saknar tändningslås för det blev uppbrutet härom året. Det var andra gången det inträffade så den här gången sket jag i att skaffa nytt. Kör istället med gömd brytare i kombination med många lås...

De flesta offroader har väl inte tändningslås, eller? Tex KLX-R har ju inget, eller hur?

Vad tror ni, kan man kränga hojen utan tändning? Kostar säkert multum, och blir säkert uppbrutet inom en vecka... Inte roligt att behöva punga ut med flera x tusenlappar...

Kanske finns något bra budget alternativ, typ "köp t-lås på skroten, från en gammal 550 från 89"


- Vad tror ni? :Bugar
 
Touringbutiken har väl tändningslås för typ 200spänn

Men XR 650 Å 620/625 utan elstart har inga lås heller
 
Hmm, hur är dom låsen då? Riktiga nycklar osv..?

Jo, precis... Har aldrig förstått mig på tändningslås... Tar ju 10sek att bryta upp skiten?


Edit> Men shit va billigt det var till honda?!?

Jag gav 1000:- för ett t-lås till min gamla kawasaki, och då var jag på McVaruhuset och dom lyckades hitta ett gammalt lås som fungerade som låg gömt i ett hör inne på deras lager... Fick iallafall känslan av att ett nytt t-lås skulle gå på mycket mer än 1000:- isåfall....

Får väl helt enkelt kolla upp priset istället för att börja skriva tjatiga inlägg här på SH... Sorry 4 that... =)

*Hoppas!*
 
Last edited:
ja nycklar....... touring.se kolla där, fanns förut ivf

Jo, vissa räcker det att dra ur sladdarna under så går cykeln ju, min Suzukis var så ............

Zana skrev:
Hmm, hur är dom låsen då? Riktiga nycklar osv..?

Jo, precis... Har aldrig förstått mig på tändningslås... Tar ju 10sek att bryta upp skiten?
 
Tom Byron skrev:
ja nycklar....... touring.se kolla där, fanns förut ivf

Jo, vissa räcker det att dra ur sladdarna under så går cykeln ju, min Suzukis var så ............

En annan anledning att jag gnäller är för att jag snart är uppe i min köpgräns som regeringen har satt här hemma... ;P

Har typ bara 1000:- spänn kvar att bränna på mina passioner... hehe
 
Byt regering, :arsele hur ska du ha råd med däck osv...... ?

Ne jag fattar vad du menar..... det SKA inte vara lätt....... :tummenupp

Zana skrev:
En annan anledning att jag gnäller är för att jag snart är uppe i min köpgräns som regeringen har satt här hemma... ;P

Har typ bara 1000:- spänn kvar att bränna på mina passioner... hehe
 
Tom Byron skrev:
Byt regering, :arsele hur ska du ha råd med däck osv...... ?

Ne jag fattar vad du menar..... det SKA inte vara lätt....... :tummenupp

Hehe... Lättare sagt än gjort... ;)

Fan hittar inte nån som säljer t-lås till kawasaki... vad heter det på eng?

Ignitionlock typ eller?
 
Zana skrev:
Hehe... Lättare sagt än gjort... ;)

Fan hittar inte nån som säljer t-lås till kawasaki... vad heter det på eng?

Ignitionlock typ eller?

Fan, jag som redan har lagt ut 1000:- på ett förgasarmembran som jag var tvungen att inhandla hos HarleyDavidson här i stan... huuuu, det var lääääsckigt... Massa medelålders gubbar som gick omkring och torrgasade. Jag vågade knappt säga vad jag skulle ha det till, men jag sa att det var till en kawasaki... Blev lite pinsamt.... :D

Med min ptur kostar det säkert miljoner, kostar väl mer när det sitter styrlås i skiten... Men vem fan låster hojen med styrlås?


Nej, nu gnäller jag igen... Måste vara vintern som satt sina spår... Buuuuhuuuu..... :(

Edit> Satt och polerade mitt avgassystem häromdan i solen på balkongen. Då blev man inte liiite åksugen.... :huvet
 
Har inget tändningslås på min, men det behövs inte heller eftersom den är så svårstartad :hihi
 
Xr650r har bara styrlås(moppe :rolleyes: )
har inte du ett styrlås på den åxå? förutom tänlåset?..

jag skulle vilja hitta ett lås till tanken så att ingen pissar i tanken när man inte är brevid hojjen men hittar fan inge sådant :3freak
 
Silwer skrev:
xr600 har inte tändningslås orginal ens.
Men jag håller med om att har det funnit ett så kan det vara idé att ha det när man säljer hojen med.


Jepp, helhetsintrycket blir bättre om man säljer utan skavanker...

Kostar för övrigt 1600:- på AVA... :(


Så jobbigt med en nyckel till bara... =)
 
E e inte bättre att låta köparen få pruta på låset nu när du ända vet vad det kostar + att du slipper jobb med det?? Det hade jag gjort!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top