Sälja hoj till företag, problem??

det där är rent och skärt bedrägeri, har vänner som råkat ut för liknande personer, jag har fått 3 bud på min hoj från 3 olika personer både engelskt och svenskt där de skriver i princip samma sak som ts. Gå inte på det, en riktig köpare komer och kollar på hojen eller låter sin "vän" komma med pengar i näven!

Kan det inte vara så att firman som skall köpa hojen är en bilfirma eller mc-handlare och dom kan förmedla lånet till personen ifråga och på så vis sätta hojen i säkerhet/pant för lånet?

Det är för lite pengar det handlar om för att orka dribbla så mycket, för ett företag - Vi snackar om en normal månadslön netto. Vem lånar till det av sin firma ?? Vill man ha något är det väl bara att spara.
Å andra sidan är det en bedragare är det värt mödan? Människan är ett konstigt djur!

Vill tacka för alla råd jag fått. Blir ingen försäljning då
köparen backade rätt så kvickt när jag ställde krav om kontant
betalning samt att ägarbytet skrevs under på plats hos mig.

Tack åter igen och då särskilt till Engström som verkligen fått
mig att vara på min vakt

“If it looks like shit, smells like shit, and feels like shit, you don't have to actually eat it to know it's shit.” :fakta

köpare som krånglar med massa mysko grejjer är oftast troligen just "shit" :tummenupp (även säljare om man själv är spekulant)

Den raden tillsammans med resten fick i alla fall en massa små klockor att börja pingla här! :fakta

Det är i 99 fall av hundra inget bra alls att köpa beghoj i firman,
så varför vill han ändå göra så? :va
Ekonomiskt/skattemässigt värdelöst....

/e

Trots att hela affären osar skumrask rakt igenom vill jag ändå påpeka att det för förmånstagaren finns en liten skattemässig vinst i att köpa en begnad motorcykel och nyttja som förmånsfordon kontra en begagnad bil. När förmånsvärdet beräknas på en begagnad motorcykel tar skatteverket hänsyn till ålder (alltså justerar till marknadsvärde) från dag ett till skillnad mot bil där förmånsvärdet baseras på nypris de första sex åren. Alltså baseras förmånsvädet på ett fordonsvärde av kanske 80000 på en tre år gammal motorcykel där istället bilens förmånsvärde fortfarande baseras på till exempel 300000 (eller vad nu bilen har för listpris).

Bara FYI om du inte redan var medveten om detta.

Vill tacka för alla råd jag fått. Blir ingen försäljning då
köparen backade rätt så kvickt när jag ställde krav om kontant
betalning samt att ägarbytet skrevs under på plats hos mig.

Tack åter igen och då särskilt till Engström som verkligen fått
mig att vara på min vakt

Något fel på dig???

Ring och säg att du har ångrat dig! Låt hans "kompis" komma och slå skiten ur honom för att sedan ta reda på var idioten som luras håller hus!

Killen försökte nyss lura dig på cash!

(Skojar så klart men roligt hade det så klart varit att jävlas tillbaka)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman