Ok! Hittade produktnyckeln på en klisterlapp under datorn. Kan man tanka ned win 7 från microsofts hemsida och sedan använda sin egna nyckel?
Inte om nyckeln är en licens till Vista. Det går att ta exakt samma utgåva och använda sin licens dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok! Hittade produktnyckeln på en klisterlapp under datorn. Kan man tanka ned win 7 från microsofts hemsida och sedan använda sin egna nyckel?
Inte om nyckeln är en licens till Vista. Det går att ta exakt samma utgåva och använda sin licens dock.
Så länge det är en identisk utgåva så går det (Professionell, Ultimate, Enterprice mm)
För Vista/W7 funkar DAZ LOADER bäst - förrutom äkta SLIC 2.0/2.1 i BIOS - http://forums.mydigitallife.info/threads/8632-Windows-Loader-The-Official-Thread - vilket DAZ LOADER emulerar.
Bryter det mot licensen? Jepp!
Upptäcker Microsoft det? Inte än på ett tag - om någonsin.
Om de upptäcker det via en hacketi-hack-hack Windows Update kör man Daz Loader igen så är allt frid och fröjd. Det är Microsofts sätt att bara förlita sig på OEM-info i BIOS som är svagheten - så de har bundit riset på sin egen rygg.
Hade din dator Vista/W7 förinstallerat från fabrik har den redan SLIC i BIOS så allt Daz Loader gör då är att aktivera OEM-certifikatet och OEM-nyckeln så att din tankade Windows blir 100% äkta.
Det kan du. Recovery-skivor från Acer. De brukar ta ca 300kr för att skicka ut de. Därav jag inte ville att du skulle radera alla partitioner utan skulle behållt recovery.
Det lättaste du gör är att leta upp Vista Home Premium på någon torrentsida. Bränn ut på skiva, installera och registrera med din egen licens.
Då blir den laglig.
Sen får du ladda ner drivrutiner från Acers hemsida efter det.
Det viktiga i sammanhanget är då att det är den versionen som följde med datorn och hör ihop med licensen (Om det nu var Home Premium).
Jag hatar datorer. De är lika roliga och logiska som en Renault. När ska Toyota börja bygga datorer??
Först blåser jag rent burken big time och så fort det är klar så kommer det en massa glada tillrop om hur jag borde gjort innan... Skitsamma, datorn är ren som en oskuld. Dags att ladda ned lite programvara!
Drar ner en vistaversion som jag tidigare haft och som jag har nyckel till. Får hem en bin och en cue fil. Googlar i 20 minuter och laddar ned ett program som ska lösa problemet. Visst gör den det, men filen den vill bränna är typ sex ggr större än en dvd-skiva. Kewk.
Går på lösning nummer två. Har en pirat XP-skiva liggandes och blåser in den ua. Glädjen är total! Nyckeln fungerar precis som för sex år sedan.
Jaha. Nu saknar datorn allt som har med drivrutiner att göra... Laddar ned allt som Acer har att erbjuda och efter ett jävla laborerande om vilken rutin som ska installeras först, så börjar det att arta sig!
Några program vägrar av konstiga anledningar. De börjar dock med bokstaven "e" så det har nog med acers egna påhitt att göra.
Nu ska jag glad i hågen koppla upp mig på mitt trådlösa nätverk från Telia. Tror ni att det funkar? Nej, för det verkar som datorjäveln inte vill leka trådlöst! Ridå.
Ska jag spränga skiten eller kan någon leda mig igenom detta helvete med hälsan i behåll???
Om du ändå ska ladda ner så kan du ladda ner W7, vista är för fan skräp.
Har du tankat det så borde det ligga på typ 4 gig, windows 7 ligger också runt 4 gig.Visst, allt är ju möjligt, men jag tänkte ge bort en dator som är "laglig" och som inte kommer att krascha pga att det sitter en pirat mjukvara i den.
Jag är rätt less på detta nu. Av principskäl inte sugen på att betala Acer 300:- för en recoveryskiva.
Ingen som vet hur jag ska bränna det där vista som jag länkade till tidigare? Kan ju omöjligtvis vara på 24 GB?
Drivrutinerna är det andra problemet. Nu funkar nog allt, men det trådlösa nätverket kan jag inte ansluta till. Iofs är det ju XP på maskinen just nu och den känns ju betydligt svårare att jobba med just på den trådlösa sidan än Vista och Win 7. Där kan man ju bara söka efter ett trådlöst nätverk så är det klart. XP ska man krångla med som fan för att lyckas, även om drivrutinen vore ok.
Har förresten uppdaterat drivrutinen för nätverkskortet utan förbättring.
Har du tankat det så borde det ligga på typ 4 gig, windows 7 ligger också runt 4 gig.
Drivrutiner kan du nog hitta på acers hemsida, du har väl en skiva med sånt till datorn? Brukar man ju få...
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |