Sälja båge och pris

Hmm jag skulle kunna ge 50 max 55 för din hoj, för 60 papp får du ju tex en -02 gixxer 1000.

Jämnt när jag prutar tar folk illa upp :gnissla

Men det är svårt o sälja hojen på hösten så är det bara, fel säsong :4skrika
 
Grrrooov skrev:
Hur såg den ut för 40000kr?

Repig sidokåpa? Tror jag vet vilken du menar och om det var den så är det en jäkla skillnad på maskin.

Men men, buden var många. Hur stor är chansen nu då att det går att byta en sådan här mot en motard?
Ja det va nån repa på den men i bra skick för övrigt. motard ägare som vill byta mot sporthoj finns det gott om,när jag sålde mina hojjar fick jag säkert 20 förfrågningar på 2-3 dar :confused:
 
När det ändå diskuteras priser på begagnade hojar, är 40 tusen alldeles för mycket för en CBR 600 -97?

Det är hos en handlare och hojen är i mycket bra skick med lite drygt 3000 mil på mätaren. Jag har påtalat ett par saker på hojen som han har lovat att fixat, så efter det kommer hojen i princip vara som ny. Ändå känns det som ett par tusen för mycket för en 8 år gammal hoj, men han vill inte gå ner i pris. Är det ett rimligt pris tycker ni?
 
För 4-5 månader sedan hade det priset möjligtvis funkat om den är i kanonskick, har gått runt 1000-1500mil MAX, nya däck och lite lull-lull. 10k för dyrt för denna årstid skulle jag tippa på.
 
Gurra skrev:
61900:- är ett drömpris ! Du får en Gixxer 1000 -03 för 70000:- oprutat !

Sänk den till 55000 som någon sa ovan så får du runt 50000 för den vilket e rimligt ...

/Gurra

kan du visa mig vart jag hittar en sådan bra annons med gixxer för 70 lök och en 03 och dessutom oprutat..tell me and i buy it!!
 
Estremo skrev:
När det ändå diskuteras priser på begagnade hojar, är 40 tusen alldeles för mycket för en CBR 600 -97?

Det är hos en handlare och hojen är i mycket bra skick med lite drygt 3000 mil på mätaren. Jag har påtalat ett par saker på hojen som han har lovat att fixat, så efter det kommer hojen i princip vara som ny. Ändå känns det som ett par tusen för mycket för en 8 år gammal hoj, men han vill inte gå ner i pris. Är det ett rimligt pris tycker ni?
priset är nog rimligt om hojjen är i kanon skick. annars kan du ju spara i hop en tia till och bjuda på trådskaparens hojj, han verkar ju gilla prutare. :)
 
Estremo skrev:
När det ändå diskuteras priser på begagnade hojar, är 40 tusen alldeles för mycket för en CBR 600 -97?

Det är hos en handlare och hojen är i mycket bra skick med lite drygt 3000 mil på mätaren. Jag har påtalat ett par saker på hojen som han har lovat att fixat, så efter det kommer hojen i princip vara som ny. Ändå känns det som ett par tusen för mycket för en 8 år gammal hoj, men han vill inte gå ner i pris. Är det ett rimligt pris tycker ni?

sålde en 99 (nyare modellen) för 43 ha jag för mig.
vet en som gick för 42..då hade den gått 2200 mil typ...
på affär kanske de e hyffsat pris men inte privat :)
 
Nybörjare skrev:
kan du visa mig vart jag hittar en sådan bra annons med gixxer för 70 lök och en 03 och dessutom oprutat..tell me and i buy it!!
borde väll inte va några större problem dom står väll där nånstans. med lite prut kanske.
 
Hade jag inte krashat min R6:a -00 2200mil så hade jag satt ut den på 42k i slutet på säsongen, och då var den verkligen i toppskick, med lite godis som akra titan, stålspunnet osv. Folk verkar tro att deras gamla vrak är värda hur mycket som helst. kolla bara R1 -98, hur många som helst som begär 55k och maskinen har rullat över 4000 mil. Önsketänkande!!
 
espa skrev:
priset är nog rimligt om hojjen är i kanon skick. annars kan du ju spara i hop en tia till och bjuda på trådskaparens hojj, han verkar ju gilla prutare. :)
Har tyvärr inte råd att försäkra en så pass ny hoj. Egentligen är det en R6 jag vill ha men det är alldeles för stor skillnad försäkringsmässigt gentemot CBR:en.

ozeo skrev:
sålde en 99 (nyare modellen) för 43 ha jag för mig.
vet en som gick för 42..då hade den gått 2200 mil typ...
på affär kanske de e hyffsat pris men inte privat :)
Det låter betydligt rimligare tycker jag. Kanske tom någon tusenlapp mindre nu framåt hösten/vinter. Jag får ju dock räkna med att lägga till ett par tusen för att strypa till mellan om jag köper någon annan hoj. Finns inte så gott om mellanklassare tyvärr. Sen känns det ju som ett plus att köpa hos en handlare.
 
Å varför skulle man INTE pruta :confused: . Det hör väl mer eller mindre till när det gäller försäljning. Om man nu kan få cykeln till ett bättre pris varför inte försöka, kan ju inte få mer än ett nej. Och man får väl som säljare räkna med att folk kommer att försöka pruta (NU SYFTAR JAG INTE PÅ SKAMBUD FÖR SÅDANA BETACKAR ÄVEN JAG MIG FÖR)). Tycker precis som trådstartaren att det vore konstigt om INGEN gjorde det.

Om man nu inte kan ta att folk prutar och vill be dom fara, så får man väl ge fan i att sälja sin hoj då helt enkelt, eller byta in den på firma till listpris. En försäljning är väl trots allt en förhandling mellan köpare och säljare. Säljaren vill ha ut så mycket som möjligt och köparen vill pressa ner priset så mycket som möjligt. Tycker det verkar ganska rimligt...

// En som ALLTID försöker pruta även om det bara är liiiiite, å mycket för att det är kul att förhandla... :tummenupp
 
sportarn skrev:
Att jämföra priserna nu när säsongen lider mot sitt slut och med priser i april då säsongen precis börjat är inte så smart. Alltid mycket mer sug efter båtar, hojar, husvagner etc etc på vårkanten. Nu när det börjar bli kallt och grått ute så är det ingen som vill ge speciellt mycket. Att ha ute hojen för nästan 10 mer än vad de flesta andra har så är det inte så konstigt att du inte får sålt hojen.

Jag har då inte hittat många 00or som har luggit under 60. Min är faktiskt en av dom lägre som jag sett och grundar priset efter detta. Närmast under är en gul för 59. Annars är det 63, 65 och 68.

En omkullkörd och repad för 40, en mattsvart rejshoj för 40. Så enligt dom priserna som jag hittat så kanske ni förstår att det inte är orimligt med det jag begär.
 
2ono skrev:
Ingen köper en 5 år gammal GSXR750 för 61900 , jag tror du måste sänka rejält för att nån ska intressera sig ner mot 50 minst.
Som sagt sporthojsaffärer är aldrig lönsamma .
Man bara förlorar en forb..... massa pengar.


Det är då dagens sanning att man förlorar pengar på fordon. Tacka vet jag cykel. Jag har en biljävel (Nissan 200) som motorn rasat på, köpte den någorlunda billigt men lagt ut 20 papp på den redan och nu ska motorn renoveras och bilen lackas om. Blir inte roligt att prissätta den senare.

Men ner mot 50 är lite väl lite ju. Privat borde stå högre än handlare, har alltid gjort. Bjuden 52 hos en handlare och 54 hos en annan. Finns inget roligt att byta mot där bara.

Hade en och kollade på maskinen hemma också. Han sa att han kunde ta den för 65000kr, det var tidigare när den låg ute i somras för högre peng. När han kom hit bjöd han 58 och då blev jag sur och skickade hem dom igen. Hade det varit idag så kanske han fått bågen.
 
Eas skrev:
Jag förstår inte folk som SKA pruta hela tiden! Om jag säljer någon eller någonting så skriver jag det priset jag vill ha! Sätter man högre pris är ju risken att de som är intresserade blir skrämda, och tänker: Fan, vad dyrt honom ringer inte jag! Prutare skapar bara irritation anser jag!


Det var ju ett sätt att se det hela på.

Tackar.

Några fler som resonerar så? Kanske ska ge upp mitt prutpris och vara hård direkt istället.
 
Slappa skrev:
Hmm jag skulle kunna ge 50 max 55 för din hoj, för 60 papp får du ju tex en -02 gixxer 1000.

Jämnt när jag prutar tar folk illa upp :gnissla

Men det är svårt o sälja hojen på hösten så är det bara, fel säsong :4skrika


60 papp för en 02a? Visa mig. Kanske kan köpa den istället
 
espa skrev:
priset är nog rimligt om hojjen är i kanon skick. annars kan du ju spara i hop en tia till och bjuda på trådskaparens hojj, han verkar ju gilla prutare. :)

Pruta inom vettiga gränser. Det finns dom som prutar när dom kollar på bågen. Sen finns det dom som ger skambud. 50 är ett skambud faktiskt när jag är bjuden 54 hos handlare.
 
FUBAR skrev:
Hade jag inte krashat min R6:a -00 2200mil så hade jag satt ut den på 42k i slutet på säsongen, och då var den verkligen i toppskick, med lite godis som akra titan, stålspunnet osv. Folk verkar tro att deras gamla vrak är värda hur mycket som helst. kolla bara R1 -98, hur många som helst som begär 55k och maskinen har rullat över 4000 mil. Önsketänkande!!

När det smet åt r1a i den modellen. Vad är ett rimligt pris för en sådan tycks?

Har varit lite sugen på blå retta med highpipe och gula fälgar. Miltal spelar väl egentligen ingen större roll då jag fått för mig att motorerna verkar hålla. Var och kollade på en som gått 6400mil, begärde 45 papp. Rätt ok pris tycker jag.
 
Estremo skrev:
Har tyvärr inte råd att försäkra en så pass ny hoj. Egentligen är det en R6 jag vill ha men det är alldeles för stor skillnad försäkringsmässigt gentemot CBR:en.

699kr/månad halvförsäkrad/helår-årsförsäkring

Jag är 20 och använder skyddskläder.

Vad ger du? Rätt ok pris på min tycker jag.

983kr/månad om det varit en 01a istället.

Dom där 72kw är inte helt fel att ha.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top