Säkringen till tändningen går!!

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Hoj
93 gsxr 1100w
Idag under färd stannade hojjen. En ZX9R-97. Vi åkte båda på, sambon skjutsade mig, normalt kör jag själv men inte idag. Hade lite verktyg och kollade säkringarna. Säkringen till tändningen var avbrunnen, snodde 10A säkringen till blinkersen och hojjen startade så vi tog oss hem till macken där jag var inne och köpte nya säkringar. När vi skulle åka sista biten så brann säkringen igen och igen. Slutade med att vi knuffade 240kg hem. Har mekat hela kvällen men hittar inte jordfelet. Är det någon som har ett tips. Sista som hände innan vi rullade in den i garaget var att även säkringen till bakljuset gick. Har ingen bok på hojjen men tar tacksamt emot tips och råd./Elena genom sambons login:huvet

Har du en kortslutning så säkringen går såfort du trycker i den är enklast att koppla in en 12V lampa istället för säkringen, Bara ta nån gammal framlampa från bilen eller dyl. Då lyser lampan med full styrka sålänge du har kortslutning på kretsen. Sen 'r dte bara dra och peta på allt misstänkt tills lampan slocknar alternativt lyser svagt (om du har nåt annat igång på den säkringen som drar ström)

Men blir betydligt enklare att hitta felet iaf och du behöver inte bränna 100 säkringar när du testar.

Leta efter skavda kablar elle kablar i kläm så de kommer emot jord

ingen ström till tändningen

Har ingen ström till tändningslåset, lyse och blinkers samt tuta funkar men får ingen ström så jag kan starta.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard