Säkringen till tändningen går!!

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Hoj
93 gsxr 1100w
Idag under färd stannade hojjen. En ZX9R-97. Vi åkte båda på, sambon skjutsade mig, normalt kör jag själv men inte idag. Hade lite verktyg och kollade säkringarna. Säkringen till tändningen var avbrunnen, snodde 10A säkringen till blinkersen och hojjen startade så vi tog oss hem till macken där jag var inne och köpte nya säkringar. När vi skulle åka sista biten så brann säkringen igen och igen. Slutade med att vi knuffade 240kg hem. Har mekat hela kvällen men hittar inte jordfelet. Är det någon som har ett tips. Sista som hände innan vi rullade in den i garaget var att även säkringen till bakljuset gick. Har ingen bok på hojjen men tar tacksamt emot tips och råd./Elena genom sambons login:huvet

Har du en kortslutning så säkringen går såfort du trycker i den är enklast att koppla in en 12V lampa istället för säkringen, Bara ta nån gammal framlampa från bilen eller dyl. Då lyser lampan med full styrka sålänge du har kortslutning på kretsen. Sen 'r dte bara dra och peta på allt misstänkt tills lampan slocknar alternativt lyser svagt (om du har nåt annat igång på den säkringen som drar ström)

Men blir betydligt enklare att hitta felet iaf och du behöver inte bränna 100 säkringar när du testar.

Leta efter skavda kablar elle kablar i kläm så de kommer emot jord

ingen ström till tändningen

Har ingen ström till tändningslåset, lyse och blinkers samt tuta funkar men får ingen ström så jag kan starta.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul