Säkerhetskod till mobiltelefon

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
ehm

Jag har lyckats glömma min säkerhetskod till min gamla sl55. :huvet
1 försök kvar sen kommer den spärras, så hur gör jag ?

p.s det är ingen stulen nalle eller nått sånt så spekulationer om det undanbedes.

Har du inte ändrat den sen du köpte den så tror jag att koden är 12345 men ring Siemens och fråga för säkerhets(!) skull.

/ Johan

du är inte ensam om att den popar upp *suck* jag ska lämna in min en nokia 6100 för jag har lyckats glömt koden :(

Pratar du om telefonens PIN-kod? Isåfall går det att låsa upp den/byta kod med hjälp av IMEI-koden. Kolla i handboken.

Är det kortets PIN-kod går det att beställa ett nytt kort på vilken mobil-butik som helst.

jag pratar om säkerhetskoden i alla fall

Jåke skrev:
Pratar du om telefonens PIN-kod? Isåfall går det att låsa upp den/byta kod med hjälp av IMEI-koden. Kolla i handboken.

Är det kortets PIN-kod går det att beställa ett nytt kort på vilken mobil-butik som helst.

:va det som gör mej mest förbrylad är att jag har inte nå minne om att ställa in en säkerhetskod på min mobil...... :3freak tror jag har haft nån som var vänlig och pilla på den åt mej........

tjockisbulle skrev:

Lycka till med mobben........jag har vat med om samma.Jag fick lämna in den och betalade en liten summa för att få telefonen fixad.Men det va det värt....klarar mej ju inte utan mobilen. :va :rolleyes:

För IMEI trycker man *#06# så kommer den upp.... om det hjälper.

Herman skrev:
För IMEI trycker man *#06# så kommer den upp.... om det hjälper.

Såna mysko koder vill jag ha massor av! Går och se en jäkla massa med dom va? Stämde det där man kunde göra med nokia telefonerna förut, man slog in en serie och det kom upp nåt om att klockan hade stoppats, och att man då bara betalade varannan minut eller nåt???

Nej du kan inte ta reda på låskoden med hjälp av Emei numret. Det är inte så man låser upp en låst telefon. Det görs med dator som helt enkelt läser av vad som är den aktuella koden(nokia) och Ericsson har att man gör en reset av koden. Detta vet jag så ni behöver inte fundera på annat. Däremot så har nokia 1234 som std och Ericsson 0000 som std. Vad simens i detta fall har vet jag ej men prova, för ingenting kan hända om du knackar fel kod. Vissa (nokia) telefoner måste ligga i 20min(efter 3 försök) igång innan den säger ok enfast du angav rätt kod.

Qwerty skrev:
Nej du kan inte ta reda på låskoden med hjälp av Emei numret. Det är inte så man låser upp en låst telefon. Det görs med dator som helt enkelt läser av vad som är den aktuella koden(nokia) och Ericsson har att man gör en reset av koden.

Visst kan man läsa ur koden ur en Nokia men den brukar inte funka ändå , iaf inte om man slagit fel kod för många gånger. Reset gäller på dom också.

Verkar inte kunna låsa upp den med IMEI koden.
Nu har jag lyckats spärra den också genom att gissat kod flera ggr.

:huvet

Dock funkar den ju, det är ju bara det att den funkar bara med mitt kort.
Men jag måste få den att funka med tjejens kort så ....

Kanske får ta och åka till nån mobil fixare...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back