Jag förstår inte riktigt folk och deras eviga moralpredikan.
Det finns så gott om idioter där ute, och det är väl idioter man ska störa sig på.
En idiot som dricker är en full idiot och kommer att köra som en full idiot.
Men även om han var nykter skulle han köra som en idiot.
Idioter gör idiotiska saker och de få som inte är idioter får lida för det.
För ska sanningen fram så är det väl max en tredjedel som borde få köra bil av de som är ute på vägarna idag.
Men eftersom bilen har blivit ett så viktigt transportmedel i dagens sammhälle har helt enkelt reglerna fått anpassas till att även passa idioter.
Själv anser jag mig som en vuxen ansvarsfull människa med massor av erfarenhet och kunskap, och därmed ingen idiot.
Jag kör ibland lite onykter men aldrig mer än att jag kan framföra mitt fordon säkert, och de gånger jag blivit stoppad och fått blåsa har jag även klarat mig.
Men i ärlighetes namn så vet inte polisen riktigt hela historien och skulle de det så skulle jag framstå som en riktig bov och bandit.
Även moralkärringarna skulle börja tjafsa, och de gör det med ovidkommande, snedvriden statistik.
Lagen är skapad så att jag får inte, för att moster agda klarar det inte, och eftersom hon inte klarar det måste vi anta att ingen gör det, eftersom lagarna måste skapas ur sämsta möjliga förares perspektiv för att passa alla.
Jag kör dessutom för fort, ofta runt dubbla hastigheten och ibland även mer, men jag gillar inte att prata i mobilen eller smsa men det finns det ingen lag mot.
Folk som råkat förlora någon nära i en olycka som varit alkoholrelaterad brukar vara de värsta kålsuparna.
Det är så lätt att skylla på något som är olagligt eller som fått sådan tabu.
Men det är tydligen helt ok att vara totallt olämplig att framföra ett fordon på säkert sätt när man är helt opåverkad.
Kort o gott. Lagen är skapad för folk som inte kan tänka själva, och de följer också ofta lagen eftersom de är lätta att uppfostra och fostrats så.
Jag bryter dock mot lagen dagligen med gott resultat sedan många, många år, men har fortfarande överkapacitet nog att samtidigt hålla utkick efter de blå. Därmed åker jag sällan eller aldrig dit för det och därmed fungerar evolutionen, och då ska också moraltanterna hålla käften för de har ingen talan i ämnet. De ska sköta sig själva, även i tjallarnas och moralkärringarnas land!