Säga till småskitar på bussen?

hållundan skrev:
Jösses. Du har inte träffat på fega "svennar" då alltså?

Spelar rockenroll om de är av utländsk härkomst, hämtar de fler folk är det fegt.

:fakta

Förövrigt hajjar jag inte vitsen med att bara tjafsa för minsta lilla.

abstruse skrev:
Jodå, det hade alldeles säkert hjälpt om du tydligt visat att du tänkt genomföra ditt "hot". Att hota med något man eventuellt inte ämnar genomföra gör att du tappar all respekt, när du sedan inte har balls nog att göra det alternativt redan i det skede när du visar svaghet/tecken på att inte göra det.
Så är det säkert, det är bara det att det är fel att hota.
Man ska tillrättavisa, annars är jag inte ett dugg bättre än de är ju....

hållundan skrev:
Jösses. Du har inte träffat på fega "svennar" då alltså?

Spelar rockenroll om de är av utländsk härkomst, hämtar de fler folk är det fegt.

Hatar alla som gör det, blattar som svennar.

Dock är det mer vanligt med blattar som gör så, iallafall här där jag bor.

Satt en retlig liten juggejävel på bussen en gång o gastade åt alla och störde precis allt i sin närvaro. Hans polare tyckte att han var skithäftig såklart och han fortsatte.
Jag sa att jag snart prylar idioten för han stör ju även de äldre passagerarna som redan sagt till honom.
Min flickvän sa åt mig att skita i det såklart men mina kompisar som var med började trimma mig....
Flickvännen blev skitsne på dem(och mig) men de fortsatte och sen bestämde jag mig för att gå fram till honom och säga ifrån.

Jag sa att han skulle sätta sig ner och hålla käften.
Då började han käfta tillbaka och kalla mig jävla svenne som ska veta sin plats i livet o allt sånt så jag smackade honom i huvet och han blev helt chockad.
Sa att ajg skulle slå honom ordentligt om han fortsatte o sen gick jag o satte mig igen(med kompisarnas jubel men med flickvännens sura min).

Juggen satt tyst ner men jag fick ett helvete den dagen av tjejen för att jag skulle slå honom.
Slog ju med öppen hand..... är det att slå? :rolleyes:

Mingves skrev:
Så är det säkert, det är bara det att det är fel att hota.
Man ska tillrättavisa, annars är jag inte ett dugg bättre än de är ju....

Jag har inte lagt någon värdering i att hota eller inte, vad som är rätt eller vad som är fel, vad man ska eller inte ska göra. Däremot, OM man ska hota, då ska man göra det enligt vad jag skrev tidigare, annars blir det helt verkanslöst.

[Fotnot: Själv har jag inte någonsin varit i slagsmål på sta'n i hela mitt liv.]

Mavve skrev:
Satt en retlig liten juggejävel på bussen en gång o gastade åt alla och störde precis allt i sin närvaro. Hans polare tyckte att han var skithäftig såklart och han fortsatte.
Jag sa att jag snart prylar idioten för han stör ju även de äldre passagerarna som redan sagt till honom.
Min flickvän sa åt mig att skita i det såklart men mina kompisar som var med började trimma mig....
Flickvännen blev skitsne på dem(och mig) men de fortsatte och sen bestämde jag mig för att gå fram till honom och säga ifrån.

Jag sa att han skulle sätta sig ner och hålla käften.
Då började han käfta tillbaka och kalla mig jävla svenne som ska veta sin plats i livet o allt sånt så jag smackade honom i huvet och han blev helt chockad.
Sa att ajg skulle slå honom ordentligt om han fortsatte o sen gick jag o satte mig igen(med kompisarnas jubel men med flickvännens sura min).

Juggen satt tyst ner men jag fick ett helvete den dagen av tjejen för att jag skulle slå honom.
Slog ju med öppen hand..... är det att slå? :rolleyes:

Strong gjort Mavve! :tummenupp :D

Synd bara att idioterna inte fattar att de ska sluta när säger åt de, utan att de måste ha stryk för att begripa att man ska respektera andra.

abstruse skrev:
Jag har inte lagt någon värdering i att hota eller inte, vad som är rätt eller vad som är fel, vad man ska eller inte ska göra. Däremot, OM man ska hota, då ska man göra det enligt vad jag skrev tidigare, annars blir det helt verkanslöst.

[Fotnot: Själv har jag inte någonsin varit i slagsmål på sta'n i hela mitt liv.]
Jag har heller aldrig varit i slagsmäl, och hoppas att jag slipper det med. man skall "hellre fly än illa fäkta" som det heter.

/M

Är det inte ett typiskt storstadsfenomen med bråk i bussarna? Kan då inte minnas att jag har stött på det, så som ni berättar.

sven666 skrev:
haha.. fan så har jag aldrig tänkt på det :tungan

be nån uppväxt på 50-60talet berätta.. dom fick stryk i skolan.. sne fick dom stryk hemma när dom berätta om det.. gick dom till polisen fick dom stryk där med (vissa saker ändrar sig aldrig :tungan )...

..kanske allt detta våld mot skallen som är felet på dagens päron? :va

Tråkigt att höra btw..

Haha, det ligger nog nått i det, för mycket våld mot mjuka vitala delar borde lägga en schysst grund för hämd..
Tror inte ungarna som är ute och käftar på nättarna eller i bussar har det så speciellt lätt hemma..

mb skrev:
Är det inte ett typiskt storstadsfenomen med bråk i bussarna? Kan då inte minnas att jag har stött på det, så som ni berättar.

Var ute å festade mycket innan i Helsingborg när jag boode i de trakterna. På sista bussen hem var det väldigt ofta ett jävla liv. Till 98% av fallen var det utlänningar som stökade.

\Masonit

mb skrev:

Det är iaf rätt vanligt i mindre städer som Helsingborg också, inte så att det händer varje lördagkväll man tar bussen men jag har stött på det ett-par tre gånger.

Senast var i julas, jag satt på väg ner till stan med två kompisar, bakom oss sitter ett gäng på 7-8 ungdomar i 15-18 årsåldern. Plötsligt lägger en av dem en fet loska i nacken på min kompis, han tände på alla cylindrar och skulle slå ihjäl allihop, som tur var lyckades vi lugna ner honom så att det inte blev värre än ordväxling. Annars hade vi nog åkt på ordentligt med däng.

Jag fick en kniv mot halsen när ja sa till några som klottrade i en buss :kocko

Snorisarna vill att man ska bli förbannad, då får dom ju en bra anledning att utdela gruppstryk, det bästa man kan göra är att bjuda dom på ollat godis.

Förbered dig innan bussresan med att köpa en påse godis, sedan ollar du allt godis du har i påsen, när smågangstersarna muckar med dig på bussen så ler du och bjuder dom på godis.

Dom blir glada och du blir ännu gladare, dessutom slipper du få stryk.

GSXR1100R skrev:
Snorisarna vill att man ska bli förbannad, då får dom ju en bra anledning att utdela gruppstryk, det bästa man kan göra är att bjuda dom på ollat godis.

Förbered dig innan bussresan med att köpa en påse godis, sedan ollar du allt godis du har i påsen, när smågangstersarna muckar med dig på bussen så ler du och bjuder dom på godis.

Dom blir glada och du blir ännu gladare, dessutom slipper du få stryk.
:D Som vanligt, kul läsning från GSXR1100R... :tummenupp

Men... :va

Tänk om du inte möter några snorisar på bussen och glömmer bort den preparerade påsen. Sen sitter du hemma på kvällen, tänder på och får värsta snasknojan... :D

Chris Ash skrev:
Senast var i julas, jag satt på väg ner till stan med två kompisar, bakom oss sitter ett gäng på 7-8 ungdomar i 15-18 årsåldern. Plötsligt lägger en av dem en fet loska i nacken på min kompis...
Julefrid över nejden :näsblod

Satt på sista bussen hem efter en krogrunda. Var lite halvtrött så jag satt och småslumrade, men bakom mig satt det nån idiot som knuffade och ryckte i min stol.
Först låtsades jag sova som om inget hade hänt, men efter 2 gånger så blev jag riktigt lemon och tänkte "en gång till, sen jäv..."
Mycket riktigt, snart kom nästa ryckning i stolen så jag vänder mig om och skriker snubben rakt i ansiktet "VAD FAAAN ÄR DITT PROBLEM????" Först då ser jag vilket monster till människa det är som sitter där. Jag står öga mot öga och käftar med en skäggig snubbe på två meter och 150 kg!
Hade jag vetat det innan så hade jag nog inte tagit i lika mycket som jag gjorde... Det roliga var att jag trodde att "Ooh-oouh, nu är det kört", men snubben svarar med ynklig röst "Förlååt". Han höll sig lugn resten av resan i alla fall (jag med) :hihi

Last edited:
Själv är jag så snäll så jag säjer till på skarpen
men jag spöar inte upp folk, onda ögat brukar räcka. :3freak

Men det gäller för glinen att välja sina offer,
en historia ur verkliga livet 1979:

Mina vänner M och K båda uppvuxna i det på den tiden tuffast
området i Umeå kvällsvandrar mot krogen. M är 198 lång och
har stubbat blonderat hår så han syns bra i sommarnatten.
K är en stadig bit med något för kort stubin.

Förbi glider en Amazon med 5 finniga s.k. "bonnraggare", en
av dessa lutar sig ut och hotar "punkjäveln" med stryk.
K blir som vanligt skogstokig och sliter ut den stackars idioten
genom bilfönstret och börjar bulta upp honom efter noter.
Idiotens kamrater trampar gasen i botten och lämnar honom
åt sitt öde.

Lärdomen av historian är
* att om man är ute och jävlas med folk så springer man förr eller senare på fel person och då blir det inte kul.
* om man är helt skogstokig får man ofta ett psykologisk övertag :cdevil

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt