Säg vad du tycker!!

Tror ni på idén och skulle ni handla?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

#Lind

Vem fan är Harley Davidson?
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Husaberg fs650, rs125 Såld!
Tja!

jag och några polare håller på med ett skolprojekt, där vi arbetar med ett låsas företag som vi ska utvecka bla bla bla.

I min grupp har vi då valt att ha webförsäljning av sk mc-dekaler. det ska vara dekaler i refekterande material som ska göra att man lättare ser motocyklister, då framför allt i mörker. Dekalerna skall säljas i olika mönster och färger.

Nu undrar jag då lite rent allmänt vad ni tror om denna idén och om nu skulle kunna tänka er att handla sånthär. Även tips är välkommna!!

Last edited:
Ganska bra idé!

Hej.

Rätta mig om jag har helt fel, men finns det inte redan reflekterande tejp? :arsele
Å andra sidan vet jag inte om det finns att köpa som olika dekaler.

Ha det bra!
// Öberg

Bifogat

• 5564a.jpg
    5564a.jpg
    87.3 KB · Visningar: 261
  • KenVereenGSXR.jpg
    KenVereenGSXR.jpg
    50.3 KB · Visningar: 245
Last edited:
#Öberg skrev:
Hej.

Rätta mig om jag har helt fel, men finns det inte redan reflekterande tejp? :arsele
Å andra sidan vet jag inte om det finns att köpa som olika dekaler.

Ha det bra!
// Öberg

Jag har sökt men inte hittat något svenskt företag med samma idé iaf.

och btw #Öberg går i min klass och är med i en annan grupp...

Vet att SMC säljer dekaler som man sätter på gaffelbenen.
Finns nog att köpa lite varstanns om man verkligen är intresserad av det.

Tror tyvärr inte på eran ide.

P@trik skrev:
Vet att SMC säljer dekaler som man sätter på gaffelbenen.
Finns nog att köpa lite varstanns om man verkligen är intresserad av det.

Tror tyvärr inte på eran ide.

Du menar så´nna knalloranga sossedekaler man ser folk kör med på backspeglarna mm?

Undersökningar visar att man inte väcker mer uppmärksamhet hos andra trafikanter med reflekterande dekaler. Man kan åka runt som en neongubbe om man vill, bilister tittar inte efter hojar utan efter lastbilar och således spelar det ingen roll sålänge det bara är ett lyse i nosen.

Varför inte? Är det bara snygga dekaler som dessutom fyller en funktion så. Nu finns det väl säkert massa regler kring "reflexer" på fordon...?

Skulle kunna tänka mej att ha typ cbr märkena och honda märkena i reflekterande.. Bara de ser "normala" ut i dagsljus så är det ju bra om de syns i mörker.

Teo skrev:
www.tapeworks.com Man kan få alla deras dekaler i olika reflekterande färger.

fan va coolt o köra med en sån hoj...ska fan fixa så min ser ut så på natten....kan dock bli lite för mycket på dagen när man är ute o kör... :va

Bifogat

• fire.jpg
    fire.jpg
    58.4 KB · Visningar: 109
Last edited:
mm

jag hade köpt
tror på det

OLJEKYLD GSXR skrev:
Undersökningar visar att man inte väcker mer uppmärksamhet hos andra trafikanter med reflekterande dekaler. Man kan åka runt som en neongubbe om man vill, bilister tittar inte efter hojar utan efter lastbilar och således spelar det ingen roll sålänge det bara är ett lyse i nosen.

Bilister kollar inte alls, tjejer vet inte om att de har backspeglar och killar -företrädelsevis äldre sossar med ovanligt välvårdade saab 900 är bara ute efter att visa oss ungtuppar hur man för sig i traffiken trots att de inte har någon aning om att man FÅR köra om don i deras fil...

KILL E`M ALL!

Teo skrev:
Bilister kollar inte alls, tjejer vet inte om att de har backspeglar och killar -företrädelsevis äldre sossar med ovanligt välvårdade saab 900 är bara ute efter att visa oss ungtuppar hur man för sig i traffiken trots att de inte har någon aning om att man FÅR köra om don i deras fil...

KILL E`M ALL!

KILL EM ALL AIGHT !?!?!?!
:yoparty

Till en början var jag lite skeptiskt till ideen men när jag nu har läst inläggen i tråden så tror jag NU på ideen, dock så röstade jag emot ideen...

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret