SÖKES: Fler bilder från tjejkursen 1/8 på Gelleråsen

ocl

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Multistrada 1000 DS, '04
Nu har jag äntligen lyckats få lite tid att fixa till lite bilder från tjejkursen i somras. Det kanske är lite trevligt att få lite hoj-bilder så här mitt i den mörkaste tiden på året.

En hel del bilder fick sorteras bort. Det är inte helt lätt att få till bra action-bilder på rörliga mål med en liten kompakt-kamera. Jag fick i alla fall ihop lite drygt 200 bilder, en del med bra skärpa och en del med rimlig skärpa. Det finns ungefär lika många som jag fick kassera av olika anledningar. Av någon anledning har vissa hojar/förare lyckats hamna på fler OK bilder än andra.

Bilderna är kraftigt förminskade. Originalen är på 10MP och ca 3-5MB/st (totalt ca 1GB för de bilder som nu ligger i albumet) och det skulle inte bli bra att lägga upp dem i ett album.

Bilderna finns här:
http://smcbilder.ocmtech.se
 

ocl

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Multistrada 1000 DS, '04
Finfina bilder...
Är det okej att ladda ner och använda lite här o var på nätet?? Vad ska man skriva som info om fotograf??? :D

Sorry, det var ju ett tag sedan. Jag har glömt bort den här tråden. Jodå, det går väl bra att använda bilderna. Mitt namn kan väl vara bra att nämna om bilderna används (Conny Melin). Alla bilderna finns i 10MP-upplösning så om det är någon som är intresserad av någon bild i full upplösning kan vi säkerligen komma överens om någon symbolisk summa... :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Sorry, det var ju ett tag sedan. Jag har glömt bort den här tråden. Jodå, det går väl bra att använda bilderna. Mitt namn kan väl vara bra att nämna om bilderna används (Conny Melin). Alla bilderna finns i 10MP-upplösning så om det är någon som är intresserad av någon bild i full upplösning kan vi säkerligen komma överens om någon symbolisk summa... :)

Hehe.. Eftersom det aldrig kom svar från dig så har jag avänt några bilder på sthlm-mc och faktiskt skrivit att de äår fotade av ocl på SH. :D
Ska ändra så det står Conny Melin...
Ska fundera lite på större bilder..
 

ocl

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Multistrada 1000 DS, '04
Hehe.. Eftersom det aldrig kom svar från dig så har jag avänt några bilder på sthlm-mc och faktiskt skrivit att de äår fotade av ocl på SH. :D
Ska ändra så det står Conny Melin...
Ska fundera lite på större bilder..

Äh, det är OK. Låt det vara så. Huvudsaken är ju att det framgår var bilderna kommer ifrån. :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Äh, det är OK. Låt det vara så. Huvudsaken är ju att det framgår var bilderna kommer ifrån. :)

Mäh nu har jag ju redan skrivit till Conny Melin så fint... *asg*
:D
snabb som blixten serru..
:d
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top