Rysslandskraschen

wonderwizard skrev:
2042482 MINST 77 bilar.. strax under 100 personer & 14 allvarligt skadade
Börjar bli populärt med seriekrockar nu för tiden, det har ju varit två stycken med nästan 50 bilar inblandade i båda i Stockholmstrakten i år också. :3freak

sandstream skrev:
2041502 Största seriekrocken i Sveriges historia. Skåningar :rolleyes: ;)
Kanske en & annan tokholmare också, vem vet.
Men det är inte kostigt att det händer.så tjock dimma & folk & fä som stripslimar, dålig ide.
Det versta är väll att det inte är sista gången, för folk lär sig aldrig tydligen.

Tror att rysskraschen berodde på solbländning.

sandstream skrev:
2041911 Gemenskap?
Sist jag kollade var människan ett flockdjur och vi gillar att göra saker i små och stora grupper :)

Människan är faktiskt par djur som har valt att leva i stora grupper :7peta

Swedie skrev:
2041161 Varning okej? Det är inga superäckliga bilder, bara aningen läskigt att några som tydligen körde alldeles för fort, skapar lidande för många andra.

Krasch - del 1

Krasch - del 2

Mycket väl organiserad gruppkörning, med alldeles för tätt mellan hojarna i leden, samt upp till 4-5 i bredd, SÄKERT ganska undemånliga hojar med trasiga bromslyktor, och skitbromsar också.Smart!

Lider med de som gjorde illa sig, materiella skador?=skitsamma!!

Last edited:
E22 skrev:
2042800 Kanske en & annan tokholmare också, vem vet.
Men det är inte kostigt att det händer.så tjock dimma & folk & fä som stripslimar, dålig ide.
Det versta är väll att det inte är sista gången, för folk lär sig aldrig tydligen.

Stripslimar???? Ja det låter äckligt!

sandstream skrev:
2041911 Gemenskap?
Sist jag kollade var människan ett flockdjur och vi gillar att göra saker i små och stora grupper :)
Så j-a social lär jag aldrig bli så jag förstör mitt körnöje genom att klumpa ihop mig med en massa kluddrövar.

Såfort det kommer en snöflinga i sthlm är det snökaos och det blir 50 bilar i en seriekrock, välkommna till norrland här har vi minsan "snökaos".

Xyron skrev:
2067341 Såfort det kommer en snöflinga i sthlm är det snökaos och det blir 50 bilar i en seriekrock, välkommna till norrland här har vi minsan "snökaos".

Den lilla tid ni har barmark så får ni "kaos", ni är helt enkelt inte vana att hantera ordentligt fäste....

elwe skrev:
2056923 Så j-a social lär jag aldrig bli så jag förstör mitt körnöje genom att klumpa ihop mig med en massa kluddrövar.

Vi är alla olika och tur är väl det! Annars hade det antingen varit en himla massa (nästan 250 000st för att vara exakt) motorcyklister som ensamma farit omkring eller så hade vi varit en enda stor klump om lika många! :4skrika

Oavsett förenas vi av vårat gemensamma intresse! :tummenupp

// Niklas

Avarage skrev:
2068782 Vi är alla olika och tur är väl det! Annars hade det antingen varit en himla massa (nästan 250 000st för att vara exakt) motorcyklister som ensamma farit omkring eller så hade vi varit en enda stor klump om lika många! :4skrika

Oavsett förenas vi av vårat gemensamma intresse! :tummenupp

// Niklas

Jo det är nog tur att vi är olika och att vissa av oss fortfarande mäktar med det trots regering och stödpartier som helst hade likriktat oss. Det är för dem obekvämt med folk som tänker själv!
De flesta som tänker själv är betydligt vassare än våra politiker och naturligtvis vore det skrämmande för dem om det kom fram till allmänheten.
Gruppmetalitet, kortegekörning, och likn. har aldrig varit min grej. Jag kör för att det är kul; jag kör bättre än de flesta; jag har hoj för frihetskänslan och vägrar att förstöra den med en massa "gruppkörningsregler".
De som känner trygghet i att köra i långsamma grupper och tycker att det är häftigare att visa upp sig än att uppleva körglädjen får naturligtvis hålla på med det.
Jag tänker aldrig bli så gammal mentalt ...

Personen som filmar samt personen framför verkar i alla fall inte förstått de eventuella fördelarna med att köra i grupp. Tyckte nästan det var det värsta i hela filmen. De kryssar fram mellan kvaddade människor och kvaddade hojjar som inget hänt. Själv hade man ju stannat per omgående och hjälpt till men dessa två verkade mer störda över att det låg massa människor på vägen som de var tvugna att kryssa i mellan. Konstigt betende

*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage