Ryssland, upprustning

1. Grovt förenklat för att de har råd och för att de verkar ha utrikespolitiska ambitioner av tuppfäktningskaraktär.

2. De gör både och, framst moderniserar man mha enorma materialinköp och -utveckling men vissa saker är under utbyggnad, till exempel har man utfäst ett mål att på 10-20 års sikt skaffa världens andra största flotta (Idag innehar Royal Navy den platsen) med bland annat sex hangarfartygsstridsgrupper.
 
1. Grovt förenklat för att de har råd och för att de verkar ha utrikespolitiska ambitioner av tuppfäktningskaraktär.

2. De gör både och, framst moderniserar man mha enorma materialinköp och -utveckling men vissa saker är under utbyggnad, till exempel har man utfäst ett mål att på 10-20 års sikt skaffa världens andra största flotta (Idag innehar Royal Navy den platsen) med bland annat sex hangarfartygsstridsgrupper.

Om jag bara fick en gissning på vem som hade den infon...
 
ja de vet ju iaf hur man ökar på nationalismen.

i sverige, här vill vi avveckla militären och öppna gränserna och ge mer bidrag för att trycka ut ungar.
 
ja de vet ju iaf hur man ökar på nationalismen.

i sverige, här vill vi avveckla militären och öppna gränserna och ge mer bidrag för att trycka ut ungar.
Ja, men vad fan kan våran militär göra då?

Lumpen, vilket skämt, inte fan har vi nån arme och sätta in, luftvapnet kanske funkar. Sen har vi inget mer.
 
Ja, men vad fan kan våran militär göra då?

Lumpen, vilket skämt, inte fan har vi nån arme och sätta in, luftvapnet kanske funkar. Sen har vi inget mer.

Ja, men bara om luftvapnet får använda Diabolokulor...

Annars har vi ju ett hyfsat (men magert) flygvapen. :tummenupp
 
Men kolla på deras prytlar, dom har ju kvar skit från 2:a världskriget.

Och egentligen, typ halva världen har ju bytt och skaffat sig nya grejor, vrf skulle inte ryssland kunna gör det också?
:näsblod

Jag är svensk.
 
På text-tv igår stod det: "Ryssland förnyar sina kärnvapen"

Snyggt...
 
Ja, men vad fan kan våran militär göra då?

Lumpen, vilket skämt, inte fan har vi nån arme och sätta in, luftvapnet kanske funkar. Sen har vi inget mer.

Snicksnack! Vi har en stark musikkår samt trumkår. De kan spela basfiol å flöjt, basfiol å flöjt. När fienden laddar sina skuddisar så stämmer våra pojkar (?) upp för att dra iväg overtyren till tosca.
 
Det är väl inte någon surprise att en fd stormakt vill rusta upp sin militära styrka lite; boys will be boys.

Måste säga att jag hellre ser vakuumbomber än kärnvapen i framtida krig, så den utvecklingen ska ruskisarna ha tack för. Bort mer kärnvapnen, sen får folk mörda varandra med vad de vill.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top