Rynkig XT660X-sadel

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Hej,

Är intresserad om någon annan XT660X/R-ägare har problem med rynkig sadel. Min XT660X har efter endast 140 mil problem med detta (se bifogade foton).

Har varit i kontakt med Yamahacenter i Haninge som pratat med Yamaha som hävdar att detta inte är ett garantiärende.

Har andra samma problem så kan jag leva med det men är jag däremot den enda så kommer jag nog att driva ärendet litet hårdare.

Bifogat

• s1.jpg
    s1.jpg
    9.7 KB · Visningar: 94
  • s2.jpg
    s2.jpg
    14.3 KB · Visningar: 93
psyduck skrev:
Hej,

Är intresserad om någon annan XT660X/R-ägare har problem med rynkig sadel. Min XT660X har efter endast 140 mil problem med detta (se bifogade foton).

Har varit i kontakt med Yamahacenter i Haninge som pratat med Yamaha som hävdar att detta inte är ett garantiärende.

Har andra samma problem så kan jag leva med det men är jag däremot den enda så kommer jag nog att driva ärendet litet hårdare.

Dåligt av yamahacenter att de inte fixar det, en sadel skall ju tåla mer än 140 mil iaf.
Hursomhelst får du det inte åtgärdat via yamahacenter så bör det väll vara ganska enkelt åtgärdat om du plockar med sadeln till nån möbel/läder hantverkare som brukar fixa sånt ganska billigt, ser ut som att den behöver sträckas upp lite i framkant.
Men som sagt, ge dig inte i första taget sånt här bör ju gå på garantin.

har ett par XT660 som budhojar och ingen av dom lider rynkor dom har rullat runt 3000mil nu

:corn Lycka till. Du sitt inte på den nya sadeln för då kan den ju bli skrynklig :3freak

Kolla med en sadelmakare dom kan säkert sträcka till den...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back