Ryker vid växling

fast samtidigt är det ju roligt att skruva och man blir en erfarenhet rikare.

Ricken skrev:
Tycker du inte att man ska använda dynojet kitt eller?
Jag trodde liksom att det var nåt bra jag.

Idén är nog bra men kvaliteten är eller har varit väldigt varierande enligt de trådar jag läst tidigare här på SH (finns ett gäng..) Hojarna går något bättre ett tag för att sedan ofta börja gå som skit på låga varv. Oftast går de för fett och enda lösningen är att riva bort grejorna och sätta dit original

Och en av orsakerna till att de går skit på låga varvtal efter ett tag är att kiten ofta innehåller anvisningar om borrning av trottlarna för snabbare gaspådrag. Detta gör också att trottlarna kan vandra något upp och ner av sig själva hela tiden varvid nål o säte slits.
Dynojet är bara ett extra dyrt sätt att sälja munstycken.
En riktig bromsning är betydligt bättre men det förutsätter givetvis att han som kör bänken vet vad han gör.

NU skriver jag här igen

För en vecka sedan så ville inte hojen starta alls helt plötligt eller jo den startade på 2 o ibland 3 cylindrar. då skaffade jag nya tändstift och då startade den utan problem. sen när jag kört några dagar så la dom av igen. så jag rev ner förgasarna och såg att nålarna är helt slut så jag har beställt nya men det tar tydligen 2v för suzuki Linköping att få hem skiten o så länge orkade jag inte vänta så jag satte ihop allt igen. och när jag hade allt borta så såg jag även att tändspolen som sköter dom 2 yttre cylindrarna e hemmatejpade av någon föregående ägare. så nu när man är ute och åker bluddrar den under 6000v och det beror ganske säkert på nålarna men den verkar även gå ibland på 3 cylindrar o ibland på 4 så kan även tändspolen vara dags att byta? kan man mäta upp den om den är ok på något sätt?

Mvh
Martin

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!