Rykande rapport från SRW

BMW-kurvan = långa vänstern innan gamla rakan.

Licenskursen avverkade vi idag, en skara på ca. 35 blåfrusna pers.
 
Rapport från mitt besök på SRW under lunchen idag:

Tider test STCC Sturup klockan 12.00:

1) Fredrik Ekblom, BMW Dealer Team, 1.01.950
2) Johan Stureson, IPS Motorsport, 1.02.359
3) Robin Rudholm, WCR BMW Dealer Team, 1.02.561
4) Robert Dahlgren, Polestar Racing, 1.02.734
5) Thed Björk, Kristoffersson Motorsport, 1.02.778
6) Carl Rosenblad, 1.02.786
7) Tommy Rustad, Opel Team Sweden, 1.02.906
8) David Björk, Team caWalli, 1.03.0335
9) Frank Stippler, Kristoffersson Motorsport, 1.03.164
10) Roger Eriksson, Nordic Fine Art/PTR, 1.04.048
11) Mattias Andersson, MA GP, 1.04.194
12) Fredrik Lestrup, Nordic Fine Art/PTR, 1.04.231
13) Tommy Kristoffersson, Kristoffersson Motorsport, 1.04.907
14) Andrey Smetsky, Artman Racing, 1.05.194
15) Joakim Fridh, Team Euromaster, 1.05.194
16) Viktor Huggare, Huggare Racing, 1.06.436
 
Tror ingen hoj kommer under 1.03, STCC bilarna kommer att vara ca 2 sekunder snabbare än PRO Bikarna.

/S.Aida
 
Sydsvenskan har film där de åker med Thed Björk.
http://sydsvenskan.se/webbtv/article231183.ece
Kunde de inte tagit bort "väggen" vid gamla depån också? Den skräms.

Varför i h-e kan jag inte se det formatet :huvet Endast Flash funkar sedan något år!

Håller annars med till fullo - eftersom det inte verkar gå att räta ut barriären (konstigt), så kan vi väl få dubbelt lager air-fence?? Klart farligaste stället sedan ombyggnaden - ett antal ggr har jag fått slide i den utgången, 2ggr med fegheten att slå av som då resulterade i vobbel. Vobblar det mycket har man lite styr, o det går icke att hoppa av, även om det går snett :näsblod

Annars verkar det bli kalas runtom :tummenupp
 
Kunde de inte tagit bort "väggen" vid gamla depån också? Den skräms.
Håller också med. Särskilt som det är så ojämn asfalt ute till höger i utgången ur BMW. Missar man sitt spår och kommer för långt ut så är det inte särskilt trevligt. Tappar man kontrollen där så kör man nästan vinkelrätt in i räcket.

...2ggr med fegheten att slå av...
Bara två gånger? Känns som att man slår av där typ vart femte varv. Men i sommar slår vi inte av. Vi skaftar :fyllisar
 
Last edited:
Varför i h-e kan jag inte se det formatet :huvet Endast Flash funkar sedan något år!
Synd, du kan höra reportern göra bromspår i kalsongerna när Theds Audi understyr rejält ut ur böjen. Thed tyckte säkert att han hade det under kontroll, men reportern tyckte nog att det uppenbarade något fast föremål framför rutan väl fort :D

Kan dock själv se mig bli rädd och stel i onödan där, problemet med stel på hoj är att det är det samma som att åka i tangentens riktning, som i detta fallet skulle vara in i "väggen".
 
Kan dock själv se mig bli rädd och stel i onödan där, problemet med stel på hoj är att det är det samma som att åka i tangentens riktning, som i detta fallet skulle vara in i "väggen".
Mja, håll blicken dit du ska så ska du se att även du tar dig förbi det där räcket. Gillar man inte räcket kan man också prova att ta mer höjd o skära kurvan senare.
 
Mja, håll blicken dit du ska så ska du se att även du tar dig förbi det där räcket.....

Försök det med vobbel i ramen.... jag bjuder dig en ny upplevelse bak på min hoj :D
....o nä!!! Millen är bland de stabilaste hojjar som byggts... jag kan fixxa vobbel med din (hoj) oxå :tuttar

Håll med om att det är sista otäcka stället...! Eller höj tempot! :D
 
Mja, håll blicken dit du ska så ska du se att även du tar dig förbi det där räcket. Gillar man inte räcket kan man också prova att ta mer höjd o skära kurvan senare.
Tänkte mest vara ödmjuk för det faktum att jag är amatör. Kommer säkert inte köra helt stabilt med samma spår och samma varvtid varje varv. Mest rädd för att jag "får på" en bra utgång vid något tillfälle och förivrar mig. Ganska lätt hänt när man har roligt, blir trött, försöker bli snabbare etc.

Jaja, jag vet ju att den finns där och banan känns säkrare än Häckeberga, en aning iaf. Det var mest en undran varför väggen alls behövs? De har ju gjort större ingrepp på andra ställen och det sitter onekligen dumt till, oavsett hur mycket air-fence de hänger på.
 
Last edited:
Tänkte mest vara ödmjuk för det faktum att jag är amatör. Kommer säkert inte köra helt stabilt med samma spår och samma varvtid varje varv. Mest rädd för att jag "får på" en bra utgång vid något tillfälle och förivrar mig. Ganska lätt hänt när man har roligt, blir trött, försöker bli snabbare etc.

Jaja, jag vet ju att den finns där och banan känns säkrare än Häckeberga, en aning iaf. Det var mest en undran varför väggen alls behövs? De har ju gjort större ingrepp på andra ställen och det sitter onekligen dumt till, oavsett hur mycket air-fence de hänger på.
Hugg en instruktör på plats så får du ett bra spårval genom kurvan som funkar. Berätta om dina tveksamheter till räcket och att du vill hamna så långt ifrån det som möjligt. Det löser vi! :tummenupp

Bra fråga. Hade också gärna sett det räcket försvinna. Men men, allt har sin tid. Jag hoppas vi slipper det så småningom. Fram tills dess får vi hålla våra spår o öva gaskontroll :D

Försök det med vobbel i ramen.... jag bjuder dig en ny upplevelse bak på min hoj :D
....o nä!!! Millen är bland de stabilaste hojjar som byggts... jag kan fixxa vobbel med din (hoj) oxå :tuttar

Håll med om att det är sista otäcka stället...! Eller höj tempot! :D

Om du vobblar så hänvisar jag till våra ledord: ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME :pannkyss Försök få in vobbel där nånstans :tungan

Ja, jag håller med. Både om räcket och att jag borde höja tempot... :tungan
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top