Rykande FZR 1000...

Silwer skrev:
Håll dig från 87-88 modellerna utan exup bara.
Det är långmilarna som får det här problemet, en del har säkert redan åtgärdat det och andra kanske inet gått så långt ännu.
De brukar falera vid en 4500-5000mil har jag hört.
Tack för svaret!! Då får jag leta efter en lågmilare :)
 
andersson turbo skrev:
Japp men man lär nog plocka i veven från 1000 hojen med 87-88
annars tappar man nog rätt mycke komp pga den kortare slaglängden
lågkompad 850 gör nog ingen glad hehe


Ähh. Då åker det i en hel FZR1000 snurra istället. Hålla på å fnutta. Ska det va så ska det va! Såg iförsig en turbomatad FZ750-motor på blocket för ett tag sen. :D
 
Hur långt har hojen gått?? Jag har ju tänkt att eventuellt köpa en FZR till sommaren. Är det ingen bra hoj eller :confused:

Den har väl gått runt 4500, så det stämmer ju bra med Silwers hypotes...

I övrigt gillar jag hojen, när den funkar :gnissla så går den riktigt bra, känns rätt modern för att vara så pass åldersstigen. Är ju ganska volumiös i formerna om man jämför med någon nyare sporthoj dock. Hittar du en schysst för omkring 30k så är det rätt prisvärt ändå.

Ångrar ändå lite att man inte svettade fram 10k till när man köpte hoj så kunde man fått något helt (nåja) problemfritt kanske...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top