Ryggskyddsficka i skinnstället?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ey yo. Såg att jag hade en ficka i mitt skinnställ vid ryggen.
Kan det vara en ficka för ryggskydd kanske?

I så fall kanske man borde köpa sig ett att lägga i där istället för att åka med det lösa som nu?

Stället sitter ju ändå så jäääävla tight så det borde ju inte göra nån skillnad säkerthetsmässigt.

Osså kanske det blir lite plats så jag kan andas oxå till skillnad från nu..

Bra ide? Dum ide? Går det ens?
nyfiken på svar

(Jag funderar ändå på att köpa nytt ryggskydd eftersin det hag har nu är så stort)

Vet att en del skinnställ har en ficka för att kunna stoppa in en liten läderbit i ryggen men det räcker inte å långt...
Har iofs inte detaljgranskat skinnställ på ett tag... :tungan

Puckeln? Är inte det en form av ryggskydd?

Är det inte en ventilations-tjosan då?

OlleR skrev:
Puckeln? Är inte det en form av ryggskydd?

Är det inte en ventilations-tjosan då?

Jag har efter en lång och ganska upprörd diskussion fått reda på att puckeln inte är ett skydd utan en airodynamisk fjant sak som kanske skyddar lite om man har tur.

Så ryggskydd till stället är en bra ide.
Ventilation är det nog inte då fickan bara är invändig.

bra fråga jag har också en ficka för rygskydd det sitter det nått liknande som liggunderlag borde ju finnas något bättre.

Fickan är med största sannolikhet till för att stoppa en plexiglasskiva i som provisoriskt och ganska ineffektivt ryggskydd. Löst skydd är praktiskt taget alltid att föredra, enligt vad jag har förstått i nuläget.

Satt sånt typ liggunderlags-ryggskydd i mitt skinnställ, men det kasta jag direkt. Använd ryggskena!!

Halvardsson säljer ju hårda ryggskydd som man kan lägga i GoreTexställ.

Jag tänkte att man kanske kunde köpa ett sånt och lägga i. Stället är ju ändå så tight så det lär ju vara lika säkert som att ha ett sånt klumpigt som jag har nu...!??

mb skrev:
Fickan är med största sannolikhet till för att stoppa en plexiglasskiva i som provisoriskt och ganska ineffektivt ryggskydd. Löst skydd är praktiskt taget alltid att föredra, enligt vad jag har förstått i nuläget.
plexiglasskiva :va och vart har du fått det i från

blom skrev:
plexiglasskiva :va och vart har du fått det i från
Satt en i mitt nuvarande skinnställ och jag har sett liknande historier i många andra ställ. Dra bort översta lagret från skivan så är det ofta nåt plexiliknande under.

Fickan är till för en skumgummi bit som följer med nästan alla ställ! ..men alla vettiga Mc firmor slänger den ganska omgående o tvingar på kunden en riktigt skydd...

Vet doch inte om det finns nått riktigt skydd som skulle passa in där! ...hade inte vart helt fel om det gjorde det :)

mb skrev:
Satt en i mitt nuvarande skinnställ och jag har sett liknande historier i många andra ställ. Dra bort översta lagret från skivan så är det ofta nåt plexiliknande under.

tror verkligen inte det är nån bra idé då plexi blir väldigt vasst när det går sönder + att det går sönder ganska lätt om man bryter på det så..

Ja det är säkerligen en ficka för ett ryggskydd. Brukar sitta i från fabriken, men det är RIKTIGT värdelösa skydd...satt en frigolitskiva i farsans ställ. Täckte bara halva ryggen och gick sönder bara man tittade på den...

Även om du hade haft en ordentligt skydd att stoppa ner i fickan så är det inte säkert att det får plats, då fickorna kan vara riktigt små ibland... :gnissla

yonsson skrev:
Ey yo. Såg att jag hade en ficka i mitt skinnställ vid ryggen.
Kan det vara en ficka för ryggskydd kanske?

I så fall kanske man borde köpa sig ett att lägga i där istället för att åka med det lösa som nu?

Stället sitter ju ändå så jäääävla tight så det borde ju inte göra nån skillnad säkerthetsmässigt.

Osså kanske det blir lite plats så jag kan andas oxå till skillnad från nu..

Bra ide? Dum ide? Går det ens?
nyfiken på svar

(Jag funderar ändå på att köpa nytt ryggskydd eftersin det hag har nu är så stort)

Ska inte va bra och göra så har jag hört....mkt bättre med ett "riktigt" rygg skydd.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti