Ryggskyddet glider upp hela tiden...

Haft det här problemet sen första dagen med ryggskydd, o tyvärr inte haft en tanke på att det som ovan beskrivs borde hängas som en ryggsäck. Justerade mina axelremmar och vips så känner jag knappt av ryggskyddet längre, det bara sitter där, på plats och glider inte upp.
Önskar att "dom söta flickorna" på AVA kunde lära sig mer om det dom säljer.

Jag har också problem med mitt ryggskydd från Halvarssons. När jag böjer mig framåt och 'lägger' mig över tanken så vill det glida upp i nacken, så att det tar i hjälmen. Sedan blir det besvärligt att vrida på huvudet ordentligt! :gnissla :huvet :mad:

Jag lossade på hängslena precis som nämnts ovan, och flyttade sedan upp midjebandet ca 4 cm, sittter med kardborre. Ryggskyddet är rätt längd (small), men default placeringen för midjebandet var för lågt för mig. Jag har midjebandet mellan höfter och revben. Försöker jag sätta det över höfterna så åker det garanterat upp. Då höfterna är bredare än midjan. :tummenupp

Sedan är själva formen på mitt ryggskydd olyckligt. Det böjer ut där midjebandet ska fästas, och den böjen vill fastna ovanför blixtlåset som håller ihop mitt delade skinnställ. Då 'fastnar' ryggskyddet för högt upp. Jag skulle förmodligen inte ha samma problem med ett helställ. :död

Jag är dessutom missnöjd med att jag alltid blir svettig på ryggen. Även svala kvällar. :(

Tips på bättre ryggskydd? :Bugar

Jag behöver verkligen skaffa ett nytt! Izah's lösning funkar nog inte för mig, eftersom skinnstället redan har hårda skydd för axlar och armbågar.

ryggskydd_H.jpg

Last edited:
Har samma ryggskydd som TS och det sitter perfekt. Hade tidigare ett annat där samma problem uppkom ibland. Rätt skydd till rätt kroppstyp verkar vara saken.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph