Ryggskydd

KrilleTL skrev:
Priset är inte det viktiga när det gäller rygg skydd tycker jag
Stämmer bra det. Funktion framför allt. Kul då att Halvordssons ryggskydd som var bland de billigaste fick bäst i test :tummenupp
Finns mer skrivet för den som orkar söka.

gladh

Jag har Halvarssons ryggskydd och jag är otroligt nöjd.
Lätt och smidigt att ha på sig, lite varmt dock men det kan man leva med.

Tycker Dainese ryggskydd som är format som en väst funkar allra bäst. De andra ska man hålla på med kardborre o hängslen o traslla o ha sig..... nä tack.

Så tänk på det.
Det kostar mellan 900 - 2000kr. Bara att betala.

I Uppsala finns det en halvstor butik som heter Lelles... De har nog några olika alternativ.

Lilla_Tingeling skrev:
Nån som vet om det finns nåt ställe i Uppsala som säljer billiga ryggskydd?

// Lena

Efter hjälm så tycker jag ryggskydd är det viktigaste.. snåla inte. Åk till Lelles eller någon annan välsorterad mc-butik och inhandla ett Halvarsson Track. Kostar ca 1200:-
Testvinnare i Bike. Min tös har ett och det verkar riktigt bekvämt och bra! Hon har det när vi kör snowboard oxå så det är smidigt.

Edit1: Det är lättare att leva med ärrad hud än utan ryggrad!

Bifogat

• 709_rygg2.jpg
    709_rygg2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 182
korvgubbe skrev:
Efter hjälm så tycker jag ryggskydd är det viktigaste.. snåla inte. Åk till Lelles eller någon annan välsorterad mc-butik och inhandla ett Halvarsson Track. Kostar ca 1200:-
Testvinnare i Bike. Min tös har ett och det verkar riktigt bekvämt och bra! Hon har det när vi kör snowboard oxå så det är smidigt.

tös, som i dotter???

söt tjej !

:tungan :tungan :kär

kollade på carlbarks idag, finns skydd från 745 kr ufo tror jag det heter, men visst så kändes halvarsson stråt vassare 1295 spänn

Jag köpte ett Halvarssons som man ska lägga in i jackan på lelles förra veckan, men när jag kom hem å skuille lägga in det i min IXS jacka så märkte jag att "fickan" var på tok för liten...tur att man har en sykunning mamma som kan "modda" jackan.. :tummenupp

korvgubbe skrev:

Snygg rumpa hon har antar att det är din tjej :tuttar

Dainese Wave rockar, du glömmer bort att du har det på dig efter en par minuter, är inte ens varmt. Ser dessutom väldigt bra ut, och jag har intrycket av att Dainese kan det här med säkerhet.
Kostade 1295:- på Lelles har jag för mig!

www.Lellesmc.se i Uppsala(beställ inget på postorder utan åk dit och köp!)

www.grenmarkracing.se Utanför Uppsala, ligger längs med vägen som går mot Gysinge

http://www.cyclecenter.se/ ligger i Svista.Antar jag att du stött på om du åkt mellan Gävle och Uppsala :)

www.sulas.se Ligger längs med 55:an någon mil utanför Uppsala. (Ölsta heter väl bygden där det ligger, tror jag bestämt) var 100%säker att du får RÄTT grejer bara, innan du betalat å gått därifrån :D

Prova alla märken och ta det som sitter bäst!
UFO har rätt billiga smidiga ryggskydd.. om de är bra vet jag dock inte..

TinaTjejen skrev:
www.Lellesmc.se i Uppsala(beställ inget på postorder utan åk dit och köp!)

www.grenmarkracing.se Utanför Uppsala, ligger längs med vägen som går mot Gysinge

http://www.cyclecenter.se/ ligger i Svista.Antar jag att du stött på om du åkt mellan Gävle och Uppsala :)

www.sulas.se Ligger längs med 55:an någon mil utanför Uppsala. (Ölsta heter väl bygden där det ligger, tror jag bestämt) var 100%säker att du får RÄTT grejer bara, innan du betalat å gått därifrån :D

Prova alla märken och ta det som sitter bäst!
UFO har rätt billiga smidiga ryggskydd.. om de är bra vet jag dock inte..

Tack för tipsen!
Ska kolla på dom ställena idag när jag åker till Uppsala.

// Lena

Bikerbitch skrev:
Snygg rumpa hon har antar att det är din tjej :tuttar

"Tösen" är min flickvän men bilden är "lånad" från en hemsida för en av mc-butikerna i sthlm .. tror f.ö. det är en snubbe på bilden.. *s*

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo