Ryggskydd?

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
Tja!
Har en jacka med rygginlägg i. Självklart skall jag köra med ett riktigt ryggskydd, men är två bättre än en, eller ska jag plocka ur inlägget?
 
A.K.O.A skrev:
Tja!
Har en jacka med rygginlägg i. Självklart skall jag köra med ett riktigt ryggskydd, men är två bättre än en, eller ska jag plocka ur inlägget?
Plocka ur inlägget ur jackan.
 
Om man får plats under, finns det någonting man skall tänka på ur säkerhetsaspekt? Någonting som inte jag fattar med andra ord (hehe) eftersom jag tycker att två skydd rimligtvis borde vara bättre än ett...???

Ha det!
 
A.K.O.A skrev:
Om man får plats under, finns det någonting man skall tänka på ur säkerhetsaspekt? Någonting som inte jag fattar med andra ord (hehe) eftersom jag tycker att två skydd rimligtvis borde vara bättre än ett...???

Ha det!
Varför frågar du om du redan har bestämt dej?
 
Fredde Meck skrev:
Varför frågar du om du redan har bestämt dej?

Jadu... Det skulle ju kunna vara direkt obra att ha två skydd på samma gång t.ex. Inte för att jag inser varför och jag kör också själv med dubbla skydd. MEn möjligen finns det någon nackdel ur säkerhetsynpunkt o det var väl det A.K.O.A ville vet. Hitttils har ju folk bara svarat "plocka ur det" utan att motivera varför förutom bekvämlighetsaspekten.

Personligen tycker jag att man lika gärna kan ha båda om det inte känns obekvämt/hindrar rörligheten, två skydd borde ju rimligen skydda bättre än ett. Sen hur mkt skyddet i stället skyddar är väl en annan sak. I mitt (Spyke Blacke Eagle) så ser det mest ut som en bit glorifierat liggunderlag...
 
Coola Ola skrev:
Jadu... Det skulle ju kunna vara direkt obra att ha två skydd på samma gång t.ex. Inte för att jag inser varför och jag kör också själv med dubbla skydd. MEn möjligen finns det någon nackdel ur säkerhetsynpunkt o det var väl det A.K.O.A ville vet. Hitttils har ju folk bara svarat "plocka ur det" utan att motivera varför förutom bekvämlighetsaspekten.

Personligen tycker jag att man lika gärna kan ha båda om det inte känns obekvämt/hindrar rörligheten, två skydd borde ju rimligen skydda bättre än ett. Sen hur mkt skyddet i stället skyddar är väl en annan sak. I mitt (Spyke Blacke Eagle) så ser det mest ut som en bit glorifierat liggunderlag...

Thanx! :tummenupp
 
Om man exempelvis sätter 2 armbågsskydd ovanpå varandra, vad händer då? dom kan glida på varandra och på så vis hindra varandra från att skydda optimalt. Samma kan (?) säkerligen hända i detta fallet. Ryggskyddet du köper är konstruerat för att sitta längst in mot ryggen och längst ut mot skinnstället. Det får man förutsätta iallafall. Då är det onödigt att riskera att det kanske inte fungerar optimalt när man ändock köper ett skydd för mycket pengar.

Eller?

//jaG

A.K.O.A skrev:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top