Ryggskydd Lidl

köpte mitt ryggskydd på handelsboden i gbg för ca 1200:-.
e helnöjd med det.

http://www.handelsboden.com/default.aspx
art nr:9055

var väldigt noga med att fråga om det va godkänt, det fråga jag om hela min utrustning.
men tycker liksom om man lagt ut en massa pengar på hoj ska man verkligen inte tänka på priset på sin egen försäkring.

Låter intressant men det första jag hittar på Gore's hemsida; gore.com är följande:
"January 1: Wilbert L. ("Bill") and Genevieve ("Vieve") Gore launch W. L. Gore & Associates in the basement of their home in Newark, Delaware. Bill leaves his job at DuPont to pursue his belief in the untapped potential of the polymer polytetrafluoroethylene, or PTFE.

The enterprise’s first product is MULTI-TET™ Insulated Wire and Cable. The ribbon cable will be used most heavily in defense applications and the burgeoning computer industry.

Early associates are paid in part with awards of Gore stock, establishing a tradition of associate ownership through shareholding. Gore will establish its first Associate Stock Ownership Plan in 1974."

Ja. Det var så bolaget kom till. Gore Tex kom inte till förrän senare. Gore Tex membranet är dock tillverkat av PTFE så man skulle kunna säga att det är en tillämpning av det som bildade företaget.

Väcker liv i denna tråd igen. Men ett ryggskydd från lidl... Det är nog godkänt och bra vid impact. Frågan är hur det sitter, dels vid impact och under dom gånger det är "verkningslöst" så att säga. Hur är komforten och kvalitén. Ett tu trä, så är det som att ha en 2" 4" på ryggen. Den funkar säkert också bra vid en krasch. Möter man en väghyvel kanske det blir en 45 x 90 istället :D

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back