Ryggskydd igen..

jennapenna

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
ER6f-08
Blir galen npå det här! Vill ha ett Dainese wave men fattar verkligen inte vilken stl jag ska ha! Är 174 cm lång.. Tycker det står olika överallt..

åk in till vilken mc affär som helst och prova? Ett sånt vanligt ryggskydd finns överallt

Åk in och prova; knappt handlarna har koll. Är inne på mitt andra Wave (level 2), och trots att handlaren bestämt påstod att Dainese inte kallar sina storlekar t.ex. "L" stod det just "L" på förpackningen i vilken skyddet låg.

Det skulle jag gärna men det kryllar ju inte av mcaffärer här... Som sagt, storlekarna är skumma, pojkvännen har ett som det står L i fast det inte var det... Det ksnske bara är att chansa och köpa ett M till mig?!

Ryggskydd!

De ska inte vara för långt så att det sticker ner och du sitter på det så det åker upp.
Samt inte för långt så att när du böjer huvudet bakåt ska det inte slå i nacken.

För kort skyddar inte ryggen nå bra:tummenupp

Bifogat

• 236_1.jpg
    236_1.jpg
    226.3 KB · Visningar: 85
Det skulle jag gärna men det kryllar ju inte av mcaffärer här... Som sagt, storlekarna är skumma, pojkvännen har ett som det står L i fast det inte var det... Det ksnske bara är att chansa och köpa ett M till mig?!

Åk till Carlbarks, tar väl 15min dit med hojen, tar du gamla mariebergsvägen också så får du lite roligare körning än tråkig motorväg.

Jag har ett Wave 2 och det sitter perfekt (180 lång). Storlekarna är 1, 2 och 3. S, M och L är bara storleken på midjebandet ;)

Skulle tro att Wave 1 passar TS, men det är bäst att prova. Man kan ju ha långa ben och kort överkropp eller tvärtom.

Jag har ett Wave 2 och det sitter perfekt (180 lång). Storlekarna är 1, 2 och 3. S, M och L är bara storleken på midjebandet ;)

Skulle tro att Wave 1 passar TS, men det är bäst att prova. Man kan ju ha långa ben och kort överkropp eller tvärtom.

Låter konstigt eftersom jag knappast har ett midjemått storlek L, men ok..

Köpte ett Wave.. KTM brandat dock.. men är ju samma. Köpte strl 3 (eller Large som det stod på förpackningen). Det sitter perfekt. Jag är 190cm o väger ~92kg

(f*n.. planen var ju att gå ner 10kg.. hmm...)

Total kroppslängd säger egentligen inte så förbannat mycket eftersom vissa har lång rygg och taxben medans andra har dvärgrygg och giraffben. Som vanligt när det gäller kläder så är utprovning i affär det enda vettiga! Glöm inte att ta med skinnstället och provsitt på en hoj också. Det är stor skillnad mellan det och att bara ha det löst utan på t-shirten framför en spegel.

Om jag inte missminner mig så ska mått mellan axel och midja vara märkt på ryggskyddet för att bli godkänt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park