Ryggskydd i Göteborg =/

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, jag har fått en tid nu på onsdag att göra min uppkörning (annars fick jag vänta lääänge) Har tyvärr inte de obligatoriska ryggskyddet tyvärr som jag inte hinner köpa innan uppkörning. Jag undrar därför om nån vänlig själ i Göteborgstrakterna skulle vilja låna ut sitt ryggskydd i ett par timmar på onsdag!? Bara de funkar så spelar de ingen roll vad det är. Skulle va så tråkigt att behöva avboka pga inget ryggskydd på onsdag så de vore jättesnällt ifall nån ville låna ut... :pannkyss
Meddela mig här please..... :Bugar

mvh Henke

INGA problem grabben "låna mitt under uppkörningen"
ringmig på 0737 718949...jonaz

Rolle85 skrev:
Hejsan, jag har fått en tid nu på onsdag att göra min uppkörning (annars fick jag vänta lääänge) Har tyvärr inte de obligatoriska ryggskyddet tyvärr som jag inte hinner köpa innan uppkörning. Jag undrar därför om nån vänlig själ i Göteborgstrakterna skulle vilja låna ut sitt ryggskydd i ett par timmar på onsdag!? Bara de funkar så spelar de ingen roll vad det är. Skulle va så tråkigt att behöva avboka pga inget ryggskydd på onsdag så de vore jättesnällt ifall nån ville låna ut... :pannkyss
Meddela mig här please..... :Bugar
mvh Henke

Tjena, har tyvärr inget skydd ännu heller men det finns ju gott om tid att köpa tills på onsdag? Stick förbi t.ex. johans mc och köp ett ufo-skydd, ligger väl på en 700:- nånting, så har du ett skydd för säsongen sen?
Jag antar att du inte kör upp via körskolan, annars hade du ju kunnat låna ett skydd av dom?

/Marcus

janoshki-jonaz skrev:
INGA problem grabben "låna mitt under uppkörningen"
ringmig på 0737 718949...jonaz

Fick hjälp av Jonaz! Tack som bara den säger jag bara!!! Tacka vet jag Gbg andan!!!

inga problem ses på SÄVE på onsdag innan 12...ska bli kul o se nya provet oxo..mvh jonaz

Rolle85 skrev:
Fick hjälp av Jonaz! Tack som bara den säger jag bara!!! Tacka vet jag Gbg andan!!!

Grymt. :) Glöm inte att rapportera om hur det gick och provet efteråt! Lycka till!
:banana

/M

Mmm de ska jag,...försöker intala mig att en miss inte är hela världen o att jag då för göra om... :tungan

Rolle85 skrev:
Mmm de ska jag,...försöker intala mig att en miss inte är hela världen o att jag då för göra om... :tungan

Klart du fixar det. Jag försöker tänka samma sak så jag inte blir för besviken OM jag nu mot förmodan skulle missa. Har uppkörning 17:e maj. :)

Men det går nog bra för dig! Vi håller tummarna,
:tummenupp

Klart du grejar det :)
När jag körde upp för både bil och hoj så frågade ju folk om jag var nervös.
Njaaa, jag ska ju bara dit och hämta det. Svarade jag, antar att det gav mig en lugnande känsla att säga så.
När väl dagen för provet var inne så gick det skapligt, ingen 100procentig körning, gasade upp till 90 på en 70väg med bilen bla :huvet
Shiiit! Här är ju 70! utbrast jag högt.
Det blev min räddning fick jag reda på av kontrollanten efter att ha suttit nervös som SATAN i baksätet och väntat på att den andra killen körde.
Hojen var ett annat läge, nervös som satan då jag fick vänta från kl 15-17 på min tur i gruppen :gnissla
Men även det gick ju vägen.
Om det var min självsäkra inställning som gjorde att missarna inte blev fler än den oavsiktliga fortkörningen vet jag inte.
Men det hjälpte säkert till.

Åk dit och hämta kortet på onsdag nu :tummenupp
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Klart du grejar det :)
När jag körde upp för både bil och hoj så frågade ju folk om jag var nervös.
Njaaa, jag ska ju bara dit och hämta det. Svarade jag, antar att det gav mig en lugnande känsla att säga så.
När väl dagen för provet var inne så gick det skapligt, ingen 100procentig körning, gasade upp till 90 på en 70väg med bilen bla :huvet
Shiiit! Här är ju 70! utbrast jag högt.
Det blev min räddning fick jag reda på av kontrollanten efter att ha suttit nervös som SATAN i baksätet och väntat på att den andra killen körde.
Hojen var ett annat läge, nervös som satan då jag fick vänta från kl 15-17 på min tur i gruppen :gnissla
Men även det gick ju vägen.
Om det var min självsäkra inställning som gjorde att missarna inte blev fler än den oavsiktliga fortkörningen vet jag inte.
Men det hjälpte säkert till.

Åk dit och hämta kortet på onsdag nu :tummenupp
//Tobbe

Ska försöka....har kört o kört efter vägverkets konbaneritningar nu....farsan o jag har byggt upp de på en parkering över gatan...koppla, gasa, koppla, gasa...var de så du gjorde på krypdelen? Jag rullar ibland bara o slinker emellan konor o gasar lite o kopplar o så....hoppas bara inte slutsvängen vis sista konen är för stor här bara...=/
Drog upp tomgången lite med då jag insåg att den lättare driver utan att gasa då när jag kör långsamt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park