Ryggskydd - Handskar (övningskörning)

Hjälm jag har möjlighet att pröva här är AGV k4 evo

Äre någon som vet något gott om dessa? Rätt bra priser på dom också.

samt info om Shoei Qwest

Vet inget om Qwesten. Men har själv XR1100 och det är bra grejor. Kvalitet och välventilerad.:tummenupp

Jag köpte ett Halvarsson Track ryggskydd, testvinnare alla gånger det har testats mot andra ryggskydd.
Handskar köpte jag Held Race-Tex, raceinspirerad goretexhandske som man ska kunna ha både höst och vår utan problem med kalla tassar.
Men säger som övriga, testa på mässan eller i butik innan du bestämmer dig :)

Last edited:
Vet inte om det bara var jag som tänkte fel. Men allt jag köpte till körkortstagandet var faktiskt utbytt inom ett år efter att jag hade kortet.
Behovet i verkligheten stämde inte överens med vad jag trodde jag behövde helt enkelt. Ryggskyddet är det som irriterat mest. Köp det bäst ventilerade som finns. Otroligt irriterande att alltid åka omkring och vara plaskblöt på ryggen.

måste säga för min del så började jag med ett 3i1 textilställ och inom 1 månader så hade jag skaffat skinnställ för banåka och nu funderar jag på jag behöver ytterligare bättre jacka så tja man lär så länge man lever :)

ang. ryggskydd så tycker jag Biltemas ena L2 skydd ser bra ut och verkar sitta rätt bra och betydligt billigare än halvarsons som jag själv kör med men jag är riktigt nöjd med den jag har men om jag skulle köpa nytt så skulle biltemas duga gött för mig om jag inte kör RR maskin vill säga.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden