Ryggskott

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Åkte på ett ryggskott här idag.
Bland det värsta smärta jag känt.

Vafan gör man?

Har åkt på det ett par gånger och vad jag vet finns det ingen direkt huskur. Vila är det enda jag kan rekomendera. Själv fick jag ligga mestadels i nån form av fosterställning och jag skrek rakt ut när jag skulle upp från skithuset. Hittade ett läge där ryggförhållandet till benen var ungefär 90 grader där man iaf kunda andas ifall man var tvungen att röra sig omkring.'

Lider med dig!

Bara lägga sig på sidan i sängen och gråta. Alternativt ligga på något hårt om man kan räta sig. Det finns bara en värre smärta än ryggsmärta och det är tandvärk. Men den kan man åtminstone göra något åt...

Åkte på ett ryggskott här idag.
Bland det värsta smärta jag känt.

Vafan gör man?

Inte mycket att göra kanske, se till att bli bra och var försiktig när du väl blivit bra. Sen tycker jag du ska prata med läkare/sjukgymnast och få övningar du kan gå til gymmet och köra för 95 % av alla ryggskott hänger på att man har ett för stillasittande liv och har en för klen ryggmuskelatur och/eller bålmuskelatur som inte kan hålla ryggraden på plats ordentligt eller stadga ordentligt när det behövs.

Usch fan...lider med dig. Har bara haft "nästan ryggskott" och det var inte kul.

Och det skadar nog inte att börja träna lite. Med lite muskler på kroppen så klarar man sig bättre.

Du får ta nåt avslappnande om det blir för jävligt.!!

Usch, jä-la skit det här.
går knappt att andas :) Rätt coolt fraktiskt vad kroppen kan spela en ett spratt.

Fast jag tycker nog jag tränar. Har gym på jobbet och lite sånt där jag hänger till och från. Tror det här "skottet" beror på att jag jobbade i skogen i helgen utan att alls värma upp kroppen.

Men jag skall lyda era råd och träna lite oftare....

Fick ett tips om Voltaren T och värmekudde. Skall testas.

Nån tipsade om att ta en bärs också... låter ju skitbra :)

Usch, jä-la skit det här.
går knappt att andas :) Rätt coolt fraktiskt vad kroppen kan spela en ett spratt.

Fast jag tycker nog jag tränar. Har gym på jobbet och lite sånt där jag hänger till och från. Tror det här "skottet" beror på att jag jobbade i skogen i helgen utan att alls värma upp kroppen.

Men jag skall lyda era råd och träna lite oftare....

Fick ett tips om Voltaren T och värmekudde. Skall testas.

Nån tipsade om att ta en bärs också... låter ju skitbra :)

Kombinera INTE öl med Voltaren!!

Lägg dig i psoa-ställning dvs ligg på rygg och sen palla upp kuddar under benen så att höfterna hamnar i 90 grader, ser man dig från sidan ser det ut som att du sitter i en stol. hänger du med ?

Värm vetekudde och lägg bak på ryggen men lägg kudden i ett örngott först annars riskerar du brännskador

Kombinera INTE öl med Voltaren!!

Näe, det skall jag inte göra. Brukar väl i regel vara extremt försiktig att kombinera alkohol och läkemedel så.

Laphroaig är för övrigt lite av en gammal favorit. Dock var det den enda dryck jag hade vid en nyårsfest, och efter den kvällen så.... um, ja, man blev lite trött på den :)

Det som gäller nu är Oban, och ibland även en skvätt Bowmore

:tummenupp

Det onda har blivit lite bättre nu ikväll. Vet inte om det är jag som vant mig vid smärtan, eller om det helt enkelt är så att kroppen lärt sig vilka rörelser som gör ont. Eller så kanske det blivit bättre.

Skönt att det finns sjuk-kunniga här också att konsultera :)

Näe, det skall jag inte göra. Brukar väl i regel vara extremt försiktig att kombinera alkohol och läkemedel så.

Laphroaig är för övrigt lite av en gammal favorit. Dock var det den enda dryck jag hade vid en nyårsfest, och efter den kvällen så.... um, ja, man blev lite trött på den :)

Det som gäller nu är Oban, och ibland även en skvätt Bowmore

:tummenupp

Det onda har blivit lite bättre nu ikväll. Vet inte om det är jag som vant mig vid smärtan, eller om det helt enkelt är så att kroppen lärt sig vilka rörelser som gör ont. Eller så kanske det blivit bättre.

Skönt att det finns sjuk-kunniga här också att konsultera :)

Sök upp en bra kiropraktor så hjälper han dig.:tummenupp

Otur för dig att http://www.olofhenriksson.com/ finns så långt bort från dig.

Ett besök hos mig som är massageterapeut brukar kunna hjälpa till rejält också!
Jag jobbar i Sundbyberg men är det svårt att ta sig dit pga ryggskottet så har jag även en bärbar bänk och kan göra hembesök. :tummenupp Det vore väl tråkigt och ryggskottet var lika jävligt vid midsommar.
Ring och boka en tid. 0767001020

MVH Sanna (som stulit McBudets konto)

Jag jobbar i Sundbyberg men är det svårt att ta sig dit pga ryggskottet så har jag även en bärbar bänk och kan göra hembesök. :tummenupp Det vore väl tråkigt och ryggskottet var lika jävligt vid midsommar.
Ring och boka en tid. 0767001020

Ujj... NU blev jag förvirrad....

/Carin

om det är du på din avatar så gissar jag på att det inte är ryggskott du lider av :fakta

Idag känns det mycket bättre, men inte tillräckligt för att gå till jobbet. Är dock typ 80% mer rörlig än igår så jag ser ljuset :)

Måste varit ett lindrigt ryggskott, för man har ju hört folk som ligger jättelänge. Och om detta var ett lindrigt som gjorde så förebaskande ont så vill jag aldrig ha ett riktigt.

Oerhört vänligt! och tack så mycket för erbjudandet. Jag tänker definitivt lägga det där på minnet och ringa när jag behöver hjälp nästa gång :)

om det är du på din avatar så gissar jag på att det inte är ryggskott du lider av :fakta

Hmmm.... njae, men jag tror du har en poäng.... kanske därför det river så konstigt ;)

Last edited:
Jag åkte på något liknande i går.
Hoppade på en sån där helvetes stutsmatta å föll rakt ner på min polares knä med ryggen före. Satan va det känndes! Nu har jag antagligen fått en lårkaka på högra ryggmuskeln för så fort den spänns så skriker jag. :gnissla

Var inne hos en ortoped idag men det var tydligen bara träning som hjälper. Så jag ska bomba på massa tigerbalsam å skit när jag kommer hem.

Testa att hålla ena handen ner vid ryggändan å går runt å gör lite saken, den ansträngs fan hela tiden :(
Känner mig som en gammal gubbe.

Haha, soffpotatis :)
Borde inte du hänga på "Körkort 2007" eller "uppkörning imorgon" ? ;)

Du har förståss helt rätt, måste träna mer. Skam egentligen då man har gym på jobbet att man inte tränar mer. Brukar köra något pass då och då.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!