Ryggplatta

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Tjo
Jag testade förra sommarn en ryggplatta som jag kunde få för en billig penning vilket oxå va helt nytt, dock så blev det för jäkla tight under skinjackan och jag fick säga nej, mitt skinställ är inte så förbaskat tight, visst måste det finnas "tunnare" modeller, nån som kan tipsa om något bra skydd som samtidigt inte är som ett sköldpaddsskal.

MVh Henke

Tjo
Jag testade förra sommarn en ryggplatta som jag kunde få för en billig penning vilket oxå va helt nytt, dock så blev det för jäkla tight under skinjackan och jag fick säga nej, mitt skinställ är inte så förbaskat tight, visst måste det finnas "tunnare" modeller, nån som kan tipsa om något bra skydd som samtidigt inte är som ett sköldpaddsskal.

MVh Henke

Hej, jag har ett från Halvarssons, det är ca 2 - 2,5cm.
Är det fortfarande för tjockt eller?

Köp Halvarssons Track ryggskydd. Bäst i test enligt test på Bike för några nummer sedan. Rek pris 1295kr:tummenupp

Har et sådant halvarsson, men har ej som tur ar, vurpat i det..men det fick ju bra betyg i test och ar skønt at ha på. enda minuset ar at det luktar illa i børjan (av gummit)

Stället töjer sig runt plattan med tiden, lite mindre chips funkar också. :tummenupp

hahaha! du har så rätt! ;) fan min tjej säger samma sak :tuttar :rolleyes:

Imaster pratade om Dainese Wave, har hört mycket bra om detta skydd, vet nån vart man kan kolla på ett i göteborgstrakten?

Last edited:
Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back