Ryggkott.....aj som faaaan....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jahapp! det här var ju SKOJIGT!

Det började i går kväll, skulle resa mig ur soffan efter en långfilm, när någon drog en yxa rakt i rygglutet på mig, då detta fenomen var nytt för mig så såg jag ett liv i rullstol framför mig när jag föll ner på knä & slog hakan i soffbordet till min flickväns stora förtjusning & förvåning.... :4skrika

Inte blev det bättre efter natten heller, så jag blev hemma idag, här har jag övat ålning medels hasning, knoggång ala King KOng, rullningar etc....

Jag har alltså fått ryggskott..... :mad:

Så inihelvete ont har jag nog aldrig haft förrut, har fått en del mer eller mindre plågsamma strech övningar av mina kamrater, men utan större framgång...

Nu undrar jag om någon kanske har ett bra "komma på benen tips"

Diagnosen lyder, "Kan gå, hjälpligt a la 97 åring, ont när jag sitter"

Hilfe!!! :4skrika

Tips att försöka röra sig och hålla ryggen varm. Varma bad är skönt. Ligger man bara still så går det förvisso över förr eller senare men håller man igång jobbar man bort det snabbare.

Sedan kan det i ditt fall vara läge att söka hjälp från naprapat eller liknande kvackare.

Hmm åkte ju på nått skit för ca 3 månader sen , klämd ischias nerv eller hur fan det stavas , hur som helst ont ända ner i arslet , kan inte sitta , ligga , eller nånting , ut o gå med dig det är det bästa , sen åk iväg till nån riktig MR miagi.
Ju ondare det gör när man blir knäckt o masserad ju bättre är det.

Ipren insmörjnings kräm kan du ju prova , det hjälpte inte på mig men du kan ju testa. Varmt om ryggen. Tiger balsam eller liknande.

åkte på nån sån skit i somras och det fick gå över av sig själv med hjälp av en jävla massa painkillers men jag hade nog känningar av det i en månad skulle jag tro,berodde nog på en dålig säng tror jag för jag sov inte i min egen säng den natten :hihi

Har själv haft ryggskott..... Kiropraktor är att rekomendera.... Och en kiropraktors tipps är att inte vara stilla.... Utan försök att göra lite övningar o promenader....

Ett mjukt njurbälte eller till och med ditt ryggskydd kan nog ge din rygg den värme som många tycker att den ska ha. :tummenupp

RygSkåt!!1 :kulspruta

Jag hade nackspärr en gång, fixade lite massage, gjorde mindre ont men fortfarande ont och jag kunde ändå inte vrida skallen. Kiropraktor kanske vore nånting?

Smärtlindra, full dos ipren eller liknande, smärta föder smärta och musklerna skyddar genom att krampa mer.

Vila i psoas ställning, ligg på rygg med 90 grader i höft och knä, avlastar ländryggen. Du kan ex. ligga på golvet och lägga benen på en stol eller liknande.

Gå och rör på dig men provocera inte smärtan.

Ä du inte bra om en vecka, kontakta sjukvården.

/Dr Bluff

honkiie skrev:
RygSkåt!!1 :kulspruta

Jag hade nackspärr en gång, fixade lite massage, gjorde mindre ont men fortfarande ont och jag kunde ändå inte vrida skallen. Kiropraktor kanske vore nånting?

Har man nackspärr blir det nackskått !

Om du inte har tålamod att vänta ut skiten, gå till en kiropraktor OMG. Det känns som ett mirakel efter man varit där.

Varför vänta en hel månad när man kan vara fit for träning efter en vecka... ja.. och en halv då, om man nu ska vila sig i form. :)

//M

Tack för tipsen.

Var hos kotknackare igår, men det blev inte mycket bättre, jag blev bara fattigare... :va

Han konstaterade att jag nog har en skadad disk, samt kanske en nerv i kläm...(no shit Sherlock)

Man blir lite lättretlig när man haft konstant ont i 5 dagar....

HönaPower skrev:
Tack för tipsen.

Var hos kotknackare igår, men det blev inte mycket bättre, jag blev bara fattigare... :va

Han konstaterade att jag nog har en skadad disk, samt kanske en nerv i kläm...(no shit Sherlock)

Trisst.. Händer mig ganska ofta.

Efter 2 dagar brukar jag kunna gå en sväng, så då blir det promenader även fast man går som en 90 åring. (mycket kläder så ryggen hålls varm)

Och sen.. stretcha ryggen.. ligg ner på rygg med bägge axlarna i golvet, för över höger ben över det vänstra benet så att ryggen "vrids". osv..

lycke till..
Blir det inte bättre snart får du kontakta läkare och/eller ortoped.

HönaPower skrev:
Tack för tipsen.

Isf är det väl lika bra att du får ryggen röntgad innan du gör mer skada? Ligger det en nerv i kläm så kan du få smärta som vandrar ända ner till fötterna eller andra kroppsdelar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg