Ryggis Skyddus

#2 skrev:
Jag använder oxå detta Ixs ryggskydd. men jag hade ett problem med det i början njurbältet åkte upp på bröstkorgen ungefär..
(vet inte om jag är fel byggd) men det löste jag med två extra såna där svarta resår band som jag fäste så dom gick runt benen och höll ner njurbältet.

då vart det perfekt! :tummenupp

för många :öl ?

R1-73 skrev:
köp inte annat för att det är billigare.
den förklaringen suger om man sitter förlamad pga en senil bilist.

mvh R1-73

Jag hoppas inte att någon inbillar sig att ryggskydd hidrar de skador som ger förlamning. Möjligen att det gör det om man råkar ut för en Fogdö skada, dvs ett direktrauma mot kotpelaren men annars ska man nog vara försiktig, ett ryggskydd kan minska mjukdelsskador och möjligen utskottsskador på ryggen men de skador som skadar ryggmärgen klarar man sig knappast undan. det är den bittra sanningen så ta det lugnt!

/Hising

Nurse Ratched skrev:
Jag hoppas inte att någon inbillar sig att ryggskydd hidrar de skador som ger förlamning. Möjligen att det gör det om man råkar ut för en Fogdö skada, dvs ett direktrauma mot kotpelaren men annars ska man nog vara försiktig, ett ryggskydd kan minska mjukdelsskador och möjligen utskottsskador på ryggen men de skador som skadar ryggmärgen klarar man sig knappast undan. det är den bittra sanningen så ta det lugnt!

/Hising

Nej, men det är ju ingen anledning att köra utan ryggskydd. Det går ju inte sämre vid en eventuell vurpa om man har ryggskydd.

Thundercat skrev:

Ja men då sätter jag mig på hojen och vurpar åt helvete i garaget då, så får vi se om det hjälper. Provar både med och utan ryggskydd. :D

Klart att ryggskydd inte hjälper mot allt, men det kan säkert spara en massa onödig smärta , och ibland vara avgörande för utgången av en krasch.

Så spara inte några fesna hundralappar på det :fakta

En liten bild vad jag menade med att det är lätt att böja bakåt.
Men det blir lite stelare när det pressas fast under stället.
Men det sitter bra :tummenupp

Bifogat

• prexp.jpg
    prexp.jpg
    21 KB · Visningar: 85
Gustav1 skrev:
Nej, men det är ju ingen anledning att köra utan ryggskydd. Det går ju inte sämre vid en eventuell vurpa om man har ryggskydd.

Det var absolut inte så jag menade, självklart ska man ha alla skydd man kan få på sig. Jag förstår inte hur du kunde vända mitt resonemang till att jag tycker att man ska köra utan ryggskydd. Jag kanske bara säger självklarheter men jag är ju rädd om er alla! Ville bara poängtera att det bästa "ryggskyddet" är ett gott omdöme. Jag hoppas att jag aldrig behöver träffa er här på listan i mitt jobb då ryggskador med ryggmärgspåverkan är tragiskt - jobbar som ortoped. Kör försiktigt!

/Hising

Nurse Ratched skrev:
Det var absolut inte så jag menade, självklart ska man ha alla skydd man kan få på sig. Jag förstår inte hur du kunde vända mitt resonemang till att jag tycker att man ska köra utan ryggskydd. Jag kanske bara säger självklarheter men jag är ju rädd om er alla! Ville bara poängtera att det bästa "ryggskyddet" är ett gott omdöme. Jag hoppas att jag aldrig behöver träffa er här på listan i mitt jobb då ryggskador med ryggmärgspåverkan är tragiskt - jobbar som ortoped. Kör försiktigt!

/Hising

Nej, det var inte så jag menade. Förstår dock att du tolkade det som det nu när jag läser det...i nyktert tillstånd. :rodnar

:hej

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...