ryckig gixxer

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
min gixxer mer eller mindre hoppade fram på låga varv, gick knapt o köra iväg med den utan att få "kärringstop", fick tips om att de kan va batteriet som va kasst vilket jag visste lite att de va, så nytt batteri, testade köra en liten runda kanske bara 2 km o då gick de fint, glad var jag såklart, men sen idag körde jag en längre runda så efter ca 5 mil började den bete sig lika dant igen, väldigt ryckig o konstig gång under 4000 varv. några tips på vad de kan vara för fel?
MVH Björn

inte någon med nån idé?

Det låter med som en förkyld förgasare.

Men eftersom att det faktiskt gick bättre med ett nyladdat batteri, så ska du mäta upp vilken spänning du har på batteriet när motorn är igång.
När motorn är avslagen ska spänningen vara strax över 12v
Med motor igång och lite hög tomgång, beroende på vilken hoj det är, ca 2-3000rpm bör späningen stiga upp mot 13,7v helst lite till, men inte över 14,2v.
Däröver är det risk för att batteriet kokar.
Blir det "bara" 12 volt även om du varvar på motorn så är laddningen kass.

Mats

Det låter med som en förkyld förgasare.

Men eftersom att det faktiskt gick bättre med ett nyladdat batteri, så ska du mäta upp vilken spänning du har på batteriet när motorn är igång.
När motorn är avslagen ska spänningen vara strax över 12v
Med motor igång och lite hög tomgång, beroende på vilken hoj det är, ca 2-3000rpm bör späningen stiga upp mot 13,7v helst lite till, men inte över 14,2v.
Däröver är det risk för att batteriet kokar.
Blir det "bara" 12 volt även om du varvar på motorn så är laddningen kass.

Mats

jo har kollat de men de laddar som de ska, men de blir att jag får lämna den till en som kan de lite bättre än jag, pratade men han jag ska lmna den till o ha menade på att de kan va hur många saker som hellst som kan strula, vet en kompis som hade en ktm som bettede sig ungefär lika dant, som bytade en massa saker på den, men sen bytade dem tändhatten. sen funkade den utmärkt, men lämnar iväg de o ser vad han säger, men tack för svaret:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back