Ryckig gång

egal

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
xt
Hejsan jag har en 250 fyrtakt som är död precis i början när man gasar
Även vid avslag så känns den hård
nålventilen är bytt förgasaren rengjord. Har någon något bra förslag på problemet.

Ingen som har något bra förslag, tomgången är bra även resten av registret är bra nytt stift.
Det händer ingenting dom första mm sen rycker det till ?

Vad har du för tomgång och hur väl stämmer den överens med rekommenderad tomgång? Vid ungefär vilket varv rycker den iväg? Är det en förgasarmotor?

Det står förgasare och att tomgången är bra. TM 33 mikuni flatside med avpumpa
Om man släpper gasen och motorbromsar och sedan gasar så är det tomt i början och sedan skjuter det på.
Det märks inget när man bara står och gasar.

har du haft loss något annat på hojen? om jag fattat rätt på låga varv så tar de en stund efter du vrider på gasen innan den svarar? o sen när den väl svarar så e de ryckig gång?

Last edited:
Nix inget annat är bortaget men förgasaren var ganska skitig men den ska vara ren nu samtidigt så passade jag på å
Rikta in strålen från axpumpen så den träffar nålen som jag tror den ska göra.
Det kanske är något med tändninge typ tändkabeln?

jag hade tänkt säga tändningen.. kolla hur den ska va ställd. meka med en drag bike som gick dåligt.. även den en förgasar motor. den gick som o hade samma symtom som din.. vi testa ställa om tändningen. på hans skulle tändningen ställas på 35 grader. vi hade inget verktyg men ställde den på noll o sen gick på känn då börja den svara rappt när vi börja närma oss rätt läge.. de finns vertyg o köpa på biltem som inte kostar skjortan för att få lite hjälp o ställa rätt.. kan tänka mig att du har liknande problem. men som du säger kan de va bra o kolla tändhattar/kablar mm innan du börjar ändra på annat om du inte gjort det.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025