ryckig gång!

232divers

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Kiruna
Hoj
1997 Honda VTR 1000 Firestorm
HAr en Honda VTR 1000F 97:a som har tendens att smårycka när man kör runt 50-70km/h den går fint o jämt annars i tomgång och när man kör fortare.
Nån som kan ha nå ide om vad det rör sig om? kan det vara att man måste synca gasarna eller kan det vara i tändningen eller är det så enkelt att de bara gör det?
Tycker även den tar lite mkt soppa.. kör jag landsväg i snitt 110km/h så ligger den runt 0.62 kör jag fortare än 130-140 km/h i snitt så ligger den runt 0.71 l/mil kan det vara att den går för fet eller är det normalt?
 
Last edited:
Låter som tändspolen, eller tändkabeln. Ett relativt enkelt ingrepp. :)
 
Är det andra ljuddämpare eller någonting micklat med förgasarna?
Dom är väldigt törstiga från början. Men Dynojet eller väldigt många mil kan också förstöra förgasarna.
Prova med lite mindra lågfartsmunstycken.

Mats
 
Är det andra ljuddämpare eller någonting micklat med förgasarna?
Dom är väldigt törstiga från början. Men Dynojet eller väldigt många mil kan också förstöra förgasarna.
Prova med lite mindra lågfartsmunstycken.

Mats

sitter ett par shark pipor på just nu.
Den har rullat 4200 mil
Är det svårt o byta munstyckerna?
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top